قیمت خودرو| افزایش قیمت خودرو| کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو سقوط کرد | افت ۵۰ میلیون تومانی خودروی پرطرفدار | جدول قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی

ه، قیمت خودرو امروز وضعیت کاهشی را تجربه می‌کند.

قیمت خودرو سقوط کرد | افت ۵۰ میلیون تومانی خودروی پرطرفدار | جدول قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی

خبرملت: قیمت خودرو در سه ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه از خبرملت بخوانید.

قیمت خودرو امروز 12 شهریور 1402 با پیروی از روند هفته گذشته، در اغلب محصولات با افت همراه بود. البته ثبات و افزایش قیمت نیز در برخی محصولات به چشم می‌خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز 12 شهریور 1402، پس از استراحت دو روزه به دلیل تعطیلات آخر هفته، از آغاز روند معاملات امروز، با تغییر همراه بود. تعداد محصولاتی که افت قیمتی داشتند به نسبت بیشتر بوده و به اصطلاح دیگر، تعداد فروشندگان بازار بیشتر از خریداران آن است.

قیمت خودروهای فرسوده از چند روز گذشته در اثر انتشار یک خبر کذب، دچار افزایش وحشتناکی شد. انتظار می‌رفت که اثر این افزایش قیمت در خودروهای صفر کیلومتر نیز دیده شود؛ اما با آغاز دوباره روند معاملات، می‌توان مشاهده کرد که نه‌تنها افزایش آن‌چنانی در بازار به چشم نمی‌خورد، بلکه شدت افت قیمت در برخی از خودروها بیشتر نیز شده است.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت کاهشی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی نسبت به سایر بازار، از تغییرات کمی برخوردار است.

شاهین G که گران‌ترین خودروی تولیدی شرکت سایپا به شمار می‌رود، با افت تنها یک میلیون تومان، به نرخ 564 میلیون تومان رسید.

پژو 206 تیپ 2 با مدل 1401 از هاچ‌بک‌های ارزان قیمت ایران خودرو بود که سال گذشته توقف تولید خورد. این خودرو نسبت به روز گذشته حدود پنج میلیون تومان کاهش دارد و در کانال 460 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو 207i دنده دستی که رکورددار افت قیمت از آغاز امروز است، حدود 10 میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ 603 میلیون تومان رسید.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ، تنها خودروی داخلی بازار به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته حدود یک میلیون تومان گران‌تر شده و با قیمت 728 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌ها، تغییرات بیشتری دارد.

بسترن B30 با مدل 1400 که از دو سال گذشته توسط گروه بهمن توقف تولید خورد، امروز با یک افت 50 میلیون تومانی دیگر، همه را متعجب کرد. به این ترتیب سدان تولیدی بهمن از آغاز معاملات امروز به نرخ یک میلیارد و 50 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو 7IE از کراس‌اوورهای تولید مدیران خودرو بوده که حدود 20 میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ یک میلیارد و 400 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور محسوب می‌شود که با افت 20 میلیونی، به نرخ یک میلیارد و 450 میلیون تومان رسیده است.

کراس‌اوور T5 شرکت فردا موتورز نیز با کاهش چشم‌گیر 50 میلیون تومانی در یک روز، وارد کانال یک میلیارد و 470 میلیون تومان شد.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به اینکه نرخ ارز در زیر کانال 50 هزار تومان در حال نوسان بوده و از روز گذشته اخباری مبنی‌بر تحویل تعداد دیگری از چانگان‌های وارداتی توسط شرکت سایپا به گوش می‌رسد، احتمال دارد که قیمت خودروها، بیش از این نیز ریزش داشته باشد و یا حداقل، در همان نرخ‌های خود، ثابت بمانند.

خبر مهم وزیر صمت درباره قیمت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت خودرو با تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر کیفیت باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس علی آبادی در آیین افتتاح شرکت فولاد دشتستان واقع در شهرک زاویه از توابع شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار صنایع راهبردی و استراتژیک در استان مرکزی و ضرورت توجه به صادرات و تجارتی که مبتنی بر پشتیبانی تولید صنعتی باشد، افزود: شرکت فولاد دشتستان قادر است محصولات بالادستی را به تولیدات پایین دستی تبدیل کند و ارزش افزوده ای بین ۲۰ الی ۳۰ درصد ایجاد کند، گرچه در برنامه های توسعه ای، باید به سمت ایجاد ارزش افزوده بالاتر برویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای کشور تامین ورق های سبک برای صنعت خودروسازی و لوازم خانگی است که بر این دو مورد در صنعت تمرکز کرده ایم، اظهار کرد: امید است این نقاط تمرکزی به اهداف برسد. هم اکنون در نقطه امید قرار داریم و امیدواریم به نقطه هدف دست یابیم.

وزیر صمت در خصوص تنش آبی در کشور و نیاز آبی صنایع گفت: ایران کشوری است که از نظر منابع آبی در مضیقه است و باید برای مصرف بهینه به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و بدلیل ارزش افزوده بالایی که صنعت ایجاد می کند باید سهم بیشتری از منابع آبی به صنعت اختصاص یابد. در حوزه کشاورزی نیز باید به سمت و سوی کشاورزی مدرن و پیشرفته با مدیریت منابع آبی حرکت کرد.

علی آبادی در خصوص موضوع کاهش قیمت خودرو نیز گفت: در حوزه قیمت خودرو، با تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر کیفیت باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم. مسئله کاهش قیمت یک بحث است و کیفیت بخشی به تولید خودرو و رسیدن به نرم جهانی مساله دیگری است که هر دو باید دنبال شوند.

قیمت خودرو

وی با بیان اینکه در تولید خودرو به سمت برقی سازی حرکت می کنیم، گفت: برای برقی سازی خودروها تلاش می‌شود تعرفه ها کاهش یابد تا افزایش قیمت ناشی از برقی سازی جبران شود و از محل سود حاصل از صرفه جویی سوخت می توان این هزینه ها را جبران کرد. مردم در حوزه صنعت خودرو در آینده خبرهای خوبی خواهند شنید.

وزیر صمت که به منظور افتتاح شرکت فولاد دشتستان در شهرک صنعتی زاویه از توابع شهرستان زرندیه به این شهرستان سفر کرده بود پس از افتتاح این واحد تولیدی و صنعتی با حضور در گلزار شهدای زاویه و اهدای گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قیمت خودرو به شدت می‌ریزد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کاهش قیمت خودرو در آینده خبر داد. 

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در توئیتر نوشت: با حمایت‌های وزیر صمت و نظارت‌های مستمر مجلس، واردات خودرو سرعت گرفته است و با کاهش تعرفه واردات خودروهای برقی به صفر درصد، پلاگین هیبرید ۶ درصد، هیبرید ۱۶ درصد و ۱۵۰۰ سی‌سی ۵۵ درصد و تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت، حتما شاهد افزایش واردات و کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.

پیش‌بینی جالب یک نماینده از قیمت خودرو/ ریزش قیمت خودرو تا کجا ادامه دارد؟

این ویدئو فاش می‌کند ریزش قیمت خودرو در راه است

این روزها بحث آزادسازی واردات خودرو و تاثیراتی که واردات خودرو می‌تواند روی قیمت خودرو بگذارد در همه محافل داغ است.

یک تحلیلگر اقتصادی و بورس به بررسی تاثیر آزادسازی خودرو روی قیمت خودروها پرداخته و معتقد است با آزادسازی واردات، قیمت خودرو به شدت کاهش می‌یابد. 

ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

آزادسازی قیمت خودرو تکذیب شد

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با بیان "این شورا براساس قانون متولی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است" گفت: ادعای آزادسازی قیمت خودرو این روزها توسط افرادی بیان می‌شود که در دوره‌های قبل نتایج منفی ادعای خود را دیده‌اند.

به گزارش تسنیم، در طول هفته‌های اخیر اخبار مختلفی مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو مطرح شده است که همین امر باعث نگرانی خریداران خودرو از سامانه یکپارچه شده است؛ به همین منظور توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تصریح این نکته که براساس قانون و مطابق دستورالعمل 543 شورای رقابت این شورا متولی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است، افزود: این موضوع هنوز تغییری نکرده است و با توجه به قانون شورای رقابت این وظیفه را انجام می‌دهد.

وی با اعلام اینکه "ادعای آزادسازی قیمت خودرو این روزها توسط افرادی بیان می‌شود که در دوره‌های قبل نتایج منفی ادعای خود را دیده‌اند"، افزود: ما در طول دو سال گذشته شاهد بودیم که شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو حذف شد، اگر این راهکار معقول و منطقی بود چرا در بهمن ماه سال گذشته باز به‌ اجبار شورای رقابت به این حوزه ورود پیدا کرد؟

قیمت خودرو

مدیر روابط عمومی شورای رقابت تصریح کرد: در آن مقطع حتی خودروسازان با برگزاری جلساتی در شورای رقابت خواستار ورود این شورا به قیمت‌گذاری بودند که این موضوع نشان می‌دهد سازوکار قیمت‌گذاری خودرو درست بوده است.

توکلی با ابراز اینکه "از بهمن ماه سال گذشته بازار خودرو به ثبات قیمتی دست پیدا کرده است"، گفت: در شرایط فعلی برخی می‌خواهند با اظهارنظرهایی نادرست در بازار التهاب به‌وجود بیاورند. باید این نکته را درنظر گرفت که بازار خودرو بازار خاصی است که به‌دلیل شرایط تحریمی و فشارهای اقتصادی قابل قیاس با سایر کشورها نیست و نمی‌توان برای آن نسخه واحد در نظر گرفت. امروز تولید به‌اندازه کافی انجام می‌شود و سازمان حمایت نیز سود عادلانه‌ای را برای خودروسازان در نظر گرفته است، آنها نیز بر همین اساس نسبت به فروش محصولات خود اقدام می‌کنند

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار