قیمت گوشت قرمز| قیمت گوشت قرمز امروز| افزایش قیمت گوشت قرمز 1402

گوشت قرمز را بالاتر از این قیمت نخرید | اعلام رسمی قیمت گوشت قرمز

مدیرعامل اتحادیه دام سبک قیمت گوشت قرمز را اعلام کرد.

گوشت قرمز را بالاتر از این قیمت نخرید | اعلام رسمی قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز در ماه های اخیر افزایش پیدا کرده است. قیمت گوشت قرمز در ایران در مقایسه با قیمت متوسط جهانی بالاتر است. در بسیاری از کشورهای فقیر، قیمت گوشت قرمز نسبت به ایران ارزان تر است. قیمت گوشت قرمز برای مردم ۱۱۳ کشور از ایرانیان ارزان‌تر است. تازه ترین قیمت گوشت قرمز را در ادامه می‌خوانید.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به افزایش عرضه گوشت گرم و منجمد وارداتی در کنار تولید داخل پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد.

افشین صدردادرس با بیان اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو دام زنده ۱۸۵ تا ۱۹۵ هزارتومان است که براین اساس هرکیلو گوشت نباید بالاتر از ۳۹۰ تا ۴۰۰ هزارتومان عرضه شود.

به گفته او، بنابر آمار سرانه مصرف گوشت در سال گذشته ۷.۵ کیلو بود که با این وجود تولید گوشت داخل جوابگو نیاز کشور است و برای تنظیم بازار نیازی به این حجم از واردات نیست.

در همین حین قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌مان رساندن گوشت قرمز به سطح قیمت سال‌های گذشته است.

علیرضا پیمان‌پاک با اشاره به افزایش حجم واردات گفت: بازرسی ما هم این است که گوشت به‌وفور وجود دارد و مشکلی وجود ندارد و در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای این محقق بوده است. اما اگر مشکلی دیده شده، توصیه می‌کنیم که آن را گزارش دهند تا بازرسان ما نظارت کنند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۵۰ تن واردات داریم، ادامه داد: غیر از حدود ۱۰ درصد میزان واردات که به میادین تره‌بار می‌رود، ۹۰ درصد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود؛ یعنی تنها ۱۵ تا ۲۰ تن به میادین می‌رود و باقی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار با بیان اینکه برنامه‌ریزی می‌کنیم که تا اواسط آبان بتوانیم ثبات قیمت داشته باشیم، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که به قیمت‌های سال گذشته برسیم؛ قیمت لاشه به قیمت ۳۳۰ عمده‌فروشی و ۳۸۰ هزار تومان خرده‌فروشی برسد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت برنامه وزارت جهاد کشاورزی رساندن قیمت گوشت قرمز به سطح قیمت‌های سال گذشته است. ۹۰ درصد گوشت تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و در این زمینه کمبودی وجود ندارد و بزودی عرضه گوشت قرمز در سایر استان‌ها آغاز می‌شود.

قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز دولتی چند؟

گوشت گوسفندی تنظیم بازاری خارجی و ایرانی به صورت شقه با نرخ های هر کیلوگرم ۲۸۲ هزار تومان تا ۳۱۶ هزار تومان در بازار در حال توزیع است.

گوشت گوسفندی تنظیم بازاری خارجی و ایرانی به صورت شقه با نرخ های هر کیلوگرم ۲۸۲ هزار تومان تا ۳۱۶ هزار تومان در بازار در حال توزیع است. با برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار گوشت گوسفندی توزیع این محصول با نرخ مصوب آغاز شده است.

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تنظیم بازاری خارجی و ایرانی به صورت شقه خارجی با نرخ‌های ۲۸۲ هزار تومان در میادین میوه و تره بار و ۳۱۶ هزار تومان در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای(بسته بندی شده) در حال توزیع است.

بر اساس مشاهدات میدانی قیمت یک کیلوگرم گردی ران (بدون دنده) گوسفندی خارجی و ایرانی ۳۷۰ هزار توان ، سردست ۳۵۰ هزار تومان و شقه ۳۱۷ هزار تومان در بسته بندی بشقابی با نرخ های مصوب یاد شده به فروش می‌رسد.

گوشت گوسفندی در بازار آزاد نیز کاهش قیمت را تجربه کرده است و هر کیلوگرم شقه گوسفندی با حدود ۴۰ هزار تومان کاهش قیمت در میادین بهمن در محدوده ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

آقای منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: طبق اذعان قائم مقام وزیر جهاد، گوشت گوسفندی و گوساله وارداتی با نرخ مصوب در حال توزیع است.

به گفته او، آرامش بازار مرغ و واردات گوشت قرمز بر بازار این محصول پروتئینی نیز اثرگذار است.

پوریان ادامه داد: بنابر بررسی های صورت گرفته، تولید دام سبک در کشور مناسب است، اما در بخش گوساله در فصل پاییز و زمستان با جمعیت انبوهی از گوساله های آماده کشتار روبرو می شویم که برای جلوگیری از مشکلات دامداران باید مدیریت صورت گیرد.

قیمت گوشت قرمز

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه واردات در ۲ بخش گوسفندی و گوساله در حال انجام است، افزود: دام زنده در کشتارگاه های مرزی ذبح و وارد می شود که استمرار این روند به تنظیم بازار گوشت کمک می کند.

او ادامه داد: فروشگاه های زنجیره ای و میادین بزرگترین مصرف کننده و عرضه کننده های گوشت هستند که گوشت مورد نیازشان از طریق واردات در حال تامین است که بنابر پیش بینی های قبلی شاهد کاهش و رسیدن به نرخ منطقی در بخش دام و گوشت خواهیم بود‌.

پوریان گفت: با توجه به ذخیره سازی مناسب و فراوانی عرضه گوشت، شاهد ثبات قیمت و توزیع با نرخ مناسب در بازار خواهیم بود.

طبق آمارهای اعلامی روزانه ۲۰۰ تن گوشت گوسفندی و گوساله وارداتی به کشور وارد می شود که ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن آن گوشت گرم گوسفندی و حدود ۸۰ تن گوشت گرم گوساله است.

روند کاهشی قیمت گوشت در بازار کلید خورد

آقای علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود به خرده فروشی ها عرضه می شود.

او از ثبات و آرامش حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: اکنون با افزایش توزیع گوشت‌های وارداتی قیمت گوشت گوسفندی در بازار روند کاهشی به خود گرفته است.

ملکی ادامه داد:طی ماه‌های اخیر دولت برای تنظیم بازار گوشت قرمز از محل ذخایر داخلی شرکت پشتیبانی امور دام و از محل واردات اقدام کرد که این امر موجب جلوگیری از سودجویی برخی دلال‌ها و واسطه‌گران شده است که انتظار می‌رود دولت برای تنظیم بازار گوشت به حضور خود در بازار ادامه دهد.

قیمت گوشت قرمز

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه امکان بی نیازی از واردات در صورت مدیریت صحیح بازار وجود دارد، گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، تولیدکنندگان با کمبود علوفه دامی و مراتع روبه‌رو شدند که در نهایت کشتار دام های مولد منجر به کاهش جمعیت دامی کشور شد.

ملکی گفت: اگر جمعیت دامی کشور  با جلوگیری از قاچاق، رفع ممنوعیت تردد دام از استان ها به تهران و ممنوعیت و محدودیت صادرات مدیریت شود، این میزان کفاف بازار داخل را می دهد.

طی ماه های اخیر قیمت گوشت قرمز با نوساناتی در بازار روبرو شد که اقدامات دولت و وزارت جهاد کشاورزی منجر به روند کاهشی قیمت در هفته های اخیر شده است که انتظار می رود در کنار سیاست واردات برای تنظیم بازار، حمایت از تولید داخل صورت گیرد تا آسیبی به تولید داخل نرسد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار