6 میلیارد دلار؛ بدهی گاز عراق به ایران

بنا به گفته امام جمعه بغداد آمریکا به بهانه تحریم مانع پرداخت هزینه گاز به جمهوری اسلامی ایران شد و هم اکنون ما به ایران شش میلیارد دلار بدهکار هستیم.

6 میلیارد دلار؛ بدهی گاز عراق به ایران

آیت الله مجاهد سید یاسین موسوی در خطبه‌های نماز جمعه بغداد با اشاره به بحران برق در عراق، گفت: مساله برق برای مردم عراق امری حیاتی است، زیرا این کشور در تابستان بالاترین دما در سطح جهان را دارد.

وی افزود: آمریکا طی دو دهه گذشته به عمد باعث ادامه بحران برق در عراق شده است، و بسیاری از وزرای برق عراق در دولت‌های مختلف از این امر شاکی بودند که پس از انعقاد قرارداد با شرکت‌های مختلف از جمله شرکت‌های آلمانی، متاسفانه آمریکایی‌ها دخالت کرده و مانع حل بحران برق در کشور می‌شوند.

آیت الله موسوی در ادامه بیان داشت: آمریکایی‌ها حتی مانع رسیدن گاز برای تولید برق می‌شوند. عراق از کشور‌های بسیاری درخواست خرید گاز کرده است، اما تنها ایران این امر را پذیرفته، اما با این وجود آمریکا به بهانه تحریم مانع پرداخت هزینه گاز به جمهوری اسلامی ایران شد و هم اکنون ما به ایران شش میلیارد دلار بدهکار هستیم.

محکومیت ۲۰ میلیاردی قاچاقچی ارز در فرودگاه امام خمینی

امام جمعه بغداد با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته نسبت به این امر صبوری به خرج داده است، بیان داشت: اکنون دولت ایران خواستار پرداخت این مبالغ شده، اما آمریکایی‌ها مانع این کار می‌شوند که نتیجه آن قطع گاز از سوی ایران شده است.

وی همچنین گفت: هادی العامری رییس ائتلاف فتح در روز‌های گذشته اعلام کرد که باید برای بازیابی استقلال عراق متحد شویم، واین سخن بدین معناست که آمریکا استقلال کشور را در همه عرصه‌ها نشانه رفته است، و آن‌ها مسوول همه بحران‌های عراق هستند.

وی در پایان با اشاره به رفتار‌های غیر دیپلماتیک سفیر آمریکا در عراق، گفت: دولت کنونی عراق تلاش دارد مشکلات کشور را حل کند، اما آمریکایی‌ها با همه توان به دنبال چالش آفرینی برای تخریب او هستند.

 

منبع: دنیای اقتصاد
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار