شرایط دریافت وام قرض الحسنه مسکن اعلام شد | آخرین جزئیات خبر اعطای وام قرض الحسنه مسکن

بانک اول - بانک مسکن به منظور انجام رسالت اجتماعی خود و همچنین افزایش اشتغال در کشور، تحت شرایطی به افراد واجد شرایط وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی را می‌پردازد. به این وام تنها ۴ درصد کارمزد تعلق می‌گیرد.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه مسکن اعلام شد | آخرین جزئیات خبر اعطای وام قرض الحسنه مسکن

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

چگونه وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن را بگیریم؟

وام قرض الحسنه

به گزارش بانک اول وام خوداشتغالی بانک مسکن به افرادی پرداخت می‌شود که معرفی نامه خود را از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثاگران یا کمیته امداد دریافت کرده باشند و به یکی از شعب بانک مسکن ارائه دهند. در صورتی که کسی خواهان این وام باشد، سقف تسهیلات برای وی ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. ولی اگر کارفرمای واجد شرایطی این وام را از بانک مسکن درخواست کند، تسهیلات مذکور برای او حداکثر تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. افرادی که شرایط یاد شده را داشته و مایل به دریافت این تسهیلات هستند، باید در یکی از شعب بانک مسکن سپرده قرض الحسنه داشته باشند و مانده حساب آن‌ها هم در حساب مذکور دستکم به ۱۰۰ هزار تومان برسد.

ضمانت اصلی برای پرداخت این تسهیلات، ضامن رسمی و سند ملکی است. به این صورت که برای تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان، داشتن دو ضامن معتبر کافی بوده، اما برای مبالغ بیشتر باید سند ملکی به شعبه بانک ارائه شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۸۴ ماه ذکر شده است.

اقساط وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی

براساس اعلام بانک مسکن، متقاضیان نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. در حالی که اقساط در موعد مشخص شده پرداخت نشوند، نرخ وجه التزام آن‌ها ۱۲ درصد خواهد بود.

در صورتی که بانک به فردی وام ۱۰۰ میلیون تومانی را با مدت زمان بازپرداخت ۸۴ ماهه اعطا کند، مبلغ هر قسط برای وی یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۰۱ تومان خواهد بود.

وام قرض‌الحسنه چیست؟

واژ‌ه‌ی قرض‌الحسنه در قرآن استفاده شده است. بنا به نظر بسیاری منظور قرآن از این واژه همان صدقه است. بنابراین می‌توان گفت آن‌چه با عنوان وام قرض‌الحسنه در حال حاضر پرداخت می‌شوند، با کاربرد واژه‌ی قرض‌الحسنه در قرآن فرق دارد.

منظور از وام قرض‌الحسنه وامی است که بدون بهره باشد. این نوع وام معمولاً به جای مبالغ نسبتاً زیاد بهره‌ در دیگر وام‌ها، تنها مقداری کارمزد، به نسبت جزئی، از وام‌گیرنده دریافت می‌کنند. این کارمزد در حال حاضر حداکثر ۴ درصد است.

وام‌های قرض‌الحسنه عموماً به منظور تأمین وسایل و ملزومات زندگی برای افرادی که پول کافی برای تهیه‌ی این ملزومات ندارند، پرداخت می‌شوند. این قبیل وام‌ها معمولاً بازدپرداخت ۵ ساله دارند.

با این حال وام‌های قرض‌الحسنه برای کمک به رونق تولید نیز پرداخت می‌شوند. تأکید پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در راستای کمک به تولید در بخش‌های کشاورزی و صعنتی هستند. وام‌های قرض‌الحسنه به بخش‌های بازرگانی پرداخت نمی‌شوند.

 شرایط و مقررات عمومی دریافت وام قرض الحسنه

شخص حقیقی و یا حقوقی با رعایت مقررات قانونی می تواند در هر یک از واحد های پست بانک به نام خود و یا اشخاص دیگر مبادرت به افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز نماید ( در حال حاضر حداقل موجودی برای افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز ریال می باشد)

حق استفاده از موجودی حساب حسب مورد با صاحب حساب یا نماینده قانونی او (ولی ، وصی، قیم ویا وکیل ) خواهد بود.

اطفالی که به سن 15 سال تمام رسیده باشند می توانند (بدون ارائه حکم رشد ) منحصرا" به نام خود حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز افتتاح نمایند.

اطفالی که به سن 12 سال تمام رسیده باشند می توانند (بدون ارائه حکم رشد ) منحصرا" به نام خود حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز افتتاح نمایند ، استفاده از موجودی این حساب با دارنده حساب پس از رسیدن به سن 15 سال تمام خواهد بود ، مگر در موارد اضطراری ، با نظر ولی قهری و حضور طفل دمانده حساب قابل پرداخت است.

مزایای قرض الحسنه ویژه

وام قرض الحسنه

- مشارکت درامور عام المنفعه و خیرخواهانه 

- امکان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به معرفی شدگان، در تمامی شعب بانک ملت 

- مشارکت با بانک ملت در انجام رسالت اجتماعی از جمله مدرسه سازی، کمک به زندانیان جرائم غیرعمد،کمک به درمان بیماران بی بضاعت و...

- امکان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک وکارت بانک ملت

- در صورت برگزاری قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز، امکان شرکت در قرعه کشی و بهره مندی از جوایز

- اعطای تسهیلات تا سقف یک و نیم میلیارد ریال به هر شخص معرفی شده، از محل وجوه واگذارشده 

- امکان ثبت معرفینامه و اخذ گزارش عملکرد قرض الحسنه نیکوکاری در سامانه بانکداری اینترنتی 

- نظارت بر نحوه دریافت تسهیلات به معرفی شدگان از طریق سامانه بانکداری اینترنتی

- امکان دریافت گزارش وضعیت تسهیلات، بازپرداخت اقساط، مانده بدهی تسهیلات گیرندگان از طریق سامانه بانکداری اینترنتی 

- مدیریت پرداخت تسهیلات توسط بانک ملت

- انجام پیگیری‌های حقوقی و قانونی بازپرداخت اقساط توسط بانک ملت درصورت درخواست واگذارنده وجوه

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار