قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار | افزایش قیمت خودرو | قیمت خودرو و نرخ ارز

شروع جلسه استیضاح وزیر صمت | چه کسانی مانع کاهش قیمت خودرو هستند؟

جلسه استیضاح وزیر صمت دقایقی قبل در صحن مجلس آغاز شد. این دومین باری است که فاطمی امین در دوره یک و نیم ساله وزارتش استیضاح می‌شود.

شروع جلسه استیضاح وزیر صمت | چه کسانی مانع کاهش قیمت خودرو هستند؟

جلسه استیضاح وزیر صمت دقایقی قبل در صحن مجلس آغاز شد. این دومین باری است که فاطمی امین در دوره یک و نیم ساله وزارتش استیضاح می‌شود. او بار قبل توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. اما باید دید آیا این بار هم مجلس دوباره به او رای اعتماد می‌دهد یا او باید ساختمان سمیه را ترک کند. 

لابی‌ها برای پس گرفتن استیضاح فاطمی امین این بار جواب نداد و وزیر محبوب دولت رئیسی دوباره کارش به مجلس افتاد. او امروز باید از فعالیت خود در مجلس دفاع کند و رای اعتماد مجدد از مجلس بگیرد. واگرنه همین امروز او باید از ساختمان سمیه برود.

اما در جلسه استیضاح وزیر صمت چه می‌گذرد و موافقان و مخالفان استیضاح درباره او چه می‌گویند؟

اگرچه موافقان وزیر صمت در مجلس و دولت، تلاش بسیاری برای پس گرفتن امضاهای استیضاح انجام دادند، اما چیزی که این بار کار فاطمی امین را دشوار کرده است، ماجرای توزیع 55 خودروی شاسی بلند در میان نمایندگان مخالف او در سال 1401 بوده است. این خبر را دو روز گذشته احمد علیرضابیگی نماینده تبریز اعلام کرده بود که با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و اولین واکنش تکذیب این خبر بود.

اما روز گذشته علیرضابیگی به تجارت‌نیوز خبر داد که مدارک و مستندات توزیع این تعداد خودرو به نمایندگان را به دست دادستانی رسانده و این مساله در حال راستی‌آزمایی و بررسی است.

هندوانه‌ای که تو زرد در آمد/ اظهارات موافقان استیضاح

موسوی لارگانی، نماینده موافق استیضاح در این جلسه تاکید کرد که این هندوانه در بسته تو زرد درآمد. فاطمی امین ده‌ها نفر را از بیرون وزارتخانه آورد. بروید ببینید چه بلایی بر سر چارت اداری وزارت صمت آورده است.

او تاکید کرد که لیست بلندی از رانت‌ها از وزارت صمت در اختیار ما است.

رسولی‌نژاد، دیگر نماینده موافق استیضاح هم بر عملی نشدن وعده‌های خودرویی وزیر صمت تاکید کرد و گفت:  قطعه‌ساز هر قیمتی که بخواهد اعلام می‌کند. به وعده کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو تاکنون عمل نشده است. آقای فاطمی اعلام کند این جزو کدام برنامه ایشان است؟

او به موانع ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد و گفت: آقای وزیر گفتند که برخی دستگاه‌ها نمی‌گذارند که خودرو ارزان شود. امروز اعلام کنند که این نهادها دقیقا چه کسانی هستند.

او با گلایه از برنامه فاطمی امین گفت: در استیضاح قبلی آقای فاطمی امین اعلام کرد برنامه دارم چطور ممکن است یک وزارت خانه در کمتر از ۴۸ ساعت برنامه بدهد؟

مساله خودرو و قیمت آن مهم‌‎ترین موضوع مخالفت نمایندگان برای ادامه حضور وزیر صمت در سمت کنونی است. 

فاطمی امین توان اداره وزارتخانه را ندارد

الله وردی، دیگر نماینده موافق استیضاح هم به وضعیت وضعیت فعلی خودروسازی اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی صنعت خودروسازی، سرمایه ملی را به هدر می‌دهد. وزیر باید منافع ملی را در نظر بگیرد نه منافع خودروسازان را. 70 درصد آلودگی‌های کلان‌شهرها مربوط به خودروها است.

او به لابی گسترده دولت برای ابقای وزیر صمت در این سمت اشاره کرد و گفت: چطور می‌شود وقتی استیضاح وزیر مطرح می‌شود، دولت سه لایحه دو فوریتی می‌آورد؟ آقای فاطمی امین توان اداره وزارتخانه را ندارد.

این خبر در حال تکمیل است…

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار