قیمت مرغ | کاهش قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ نجومی شد | قیمت مرغ امروز سه شنبه 29 فروردین ماه 1402

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، قیمت هر کیلو مرغ به بیش از ۸۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت مصوب مرغ هنوز تغییر نکرده و همچون گذشته ۶۳ هزار تومان است.

قیمت مرغ نجومی شد | قیمت مرغ امروز سه شنبه 29 فروردین ماه 1402

نوسان قیمت مرغ یکی از شموضوعات تاثیرگذار در اقتصاد کشور طی ماه های گذشته بوده که رقم واقعی آن در کف بازار فاصله قابل توجهی با عدد مطلوب بر مبنای ارز دولتی ٤٢٠٠ تومانی دارد. قیمت مرغ در محاسبات اقتصادی خانواده‌های ایرانشی خصوصا در طبقه متوسط و رو به پایین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بر همین اساس نوسان قیمت محصولاتی مثل مرغ که سهم قابل توجهی در سبد معیشتی خانوارها ایرانی دارند، خیلی زود مورد توجه جامعه قرار می گیرد. در سال‌های اخیر افزایش چشمگیر قیمت مرغ بازتاب گسترده‌ای داشته و حقیقت این است که در شرایط اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به شکل جدی اثرگذار بوده است.

قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز سه شنبه 29 فروردین ماه 1402

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، قیمت هر کیلو مرغ به بیش از ۸۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت مصوب مرغ هنوز تغییر نکرده و همچون گذشته ۶۳ هزار تومان است. رقمی که همان زمان نیز تولیدکنندگان مرغ نسبت به آن اعتراض داشتند و آن را غیرمنطقی می‌خواندند. اما اعلام می‌کردند، در فروردین این قیمت اصلاح می‌شود. تغییری که هنوز سیاستگذار در مورد آن تصمیم‌گیری نکرده است. ولی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مرغ حاضر نیستند با قیمت مصوب مرغ را عرضه کنند.

بر همین اساس در حال حاضر طبق گفته فروشندگان مرغ در بازار مرغ‌فروشی‌های تهران یعنی در میدان بهمن قیمت عمده‌فروشی مرغ کیلویی ۷۵ هزار تومان است. بر همین اساس مرغ در مناطق مختلف از ۷۹ هزار تومان تا ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار