قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار | افزایش قیمت خودرو | قیمت خودرو و نرخ ارز

نه قیمت خودرو کاهش یافت و نه یک خودروی وارداتی به دست مردم رسید!ر

سال 1401 در حالی به پایان رسید که نه قیمت خودرو کاهش یافت و نه 100 هزار خودرو وارد شد و نه از معدود خودروهای وارداتی، یک خودرو فروخته شد. این تنها بخشی از وعده های محقق نشده وزیر و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وعده هایی که عدم تحقق آنها نمایندگان مجلس را بر آن داشته تا طرح استیضاح وزیر صمت را در دستور کار خود قرار دهند.

نه قیمت خودرو کاهش یافت و نه یک خودروی وارداتی به دست مردم رسید!ر

قیمت خودرو در ایران روزانه تغییر می کند. قیمت خودرو دو نرخی است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟ قیمت خودرو صفر داخلی امروز جمعه، 25 فروردین 1402 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو کاهش یافت؟

لطف‌ الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد که از سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت خواسته شده تا در روز یکشنبه 27 فروردین برای پاسخگویی به سئوالات تعدادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع و معادن حاضر شود.

او در ادامه تاکید کرد: مدت‌ ها است که چند گروه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که بنده هم عضو یکی از این گروه‌ ها هستم درخواست استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را داشتند. کمیسیون در حال جمع بندی است و طبق آنچه که به ما اطلاع داده شده روز یکشنبه (۲۷ فروردین) وزیر صمت در جلسه کمیسیون جهت پاسخگویی به نمایندگانی که خواهان استیضاح هستند حاضر خواهد شد و چنانچه نمایندگان استیضاح کننده از توضیحات وزیر قانع نشدند درخواست استیضاح در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

در حالی روز یکشنبه 20 فرودین ماه 1402و پس از حواشی فراوان قیمت جدید خودروهای داخلی براساس تصمیمات وزارت صمت و شورای رقابت اعلام گردید و با افزایش بیش از 50 درصدی با احتساب مالیات، عوارض و هزینه های جانبی آن هم درب کارخانه مواجه شد که یکی از وعده های فاطمی امین از بدو ورود به وزارتخانه کاهش و ساماندهی قیمت خودرو بود.

در سال گذشته نیز قیمت خودرو بالا رفت و همین مسئله منجر به سوالات متعدد از وزیر صمت شد و تا طرح استیضاح فاطمی امین نیز پیش رفت. استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته چندین بار توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد و در آغاز سال 1402 نیز به دلیل افزایش قیمت خودرو، ابهام در طرح واردات خودرو و بی سامانی صنعت خودرو مجددا نمایندگان مجلس را بر آن داشته تا طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت را در دستورکار خود قرار دهند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار