سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سهامداران عدالت

سهام عدالت جاماندگان تعیین تکلیف شد | واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در انتظار ۳ شرکت

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه امسال در ابهام قرار گیرد.

سهام عدالت جاماندگان تعیین تکلیف شد | واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در انتظار ۳ شرکت

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. در واقع پشتیبانی از سهام عدالت توسط شرکت ها و کارخانجات دولتی انجام می شود و 60 شرکت فرابورس دولتی نسبت به پرداخت سود به سهامداران است.

سهام عدالت

سهام عدالت جاماندگان تعیین تکلیف شد

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در توئیتر نوشت: با مصوبه امروز شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، هموطنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که فاقد سهام عدالت بودند (حدود ۳.۵ میلیون نفر) در روز‌های آینده مالک سهام عدالت خواهند شد.

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در انتظار ۳ شرکت

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس به همراه چند شرکت دیگر بخشی از سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

بیشترین سود نقدی پرداخت نشده به سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس بازمی‌گردد که به ترتیب مبلغی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۶ هزار میلیارد تومان و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به طوری که در مجموع از ۱۹ هزار میلیارد تومان سودی که هنوز پرداخت نشده، ۱۵.۲ میلیارد تومان مربوط به سه شرکت مذکور است.

مرحله نخست سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ اواخر آذرماه امسال به حساب ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار سهامدار عدالت واریز شد.

در مرحله نخست، دارندگان سهامداران عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی سهام عدالت در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار