رنگ مو

انجام مرحله به مرحله رنگ مو در خانه |‌ نکاتی برای رنگ مو در خانه

رنگ مو مناسب صورت شما میتواند شادابی خیلی زیادی رو به چهره شما اضافه کند. در این مقاله روش رنگ کردن مو را بررسی کرده ایم.

انجام مرحله به مرحله رنگ مو در خانه |‌ نکاتی برای رنگ مو در خانه

انجام رنگ مو باعث میشود که چهره‌ی شما باز شود یا اینکه با انجام رنگ مو اشتباه چهره شما تغییرات منفی کند! همیشه برای انجام رنگ مو نیاز به آرایشگاه رفتن نیست. شما میتوانید با انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان در خانه رنگ مو انجام دهید و هیچ هزینه ای به سالن های آرایشی ندهید. البته این پیشنهاد برای زمانیست که شما فقط میخواهید رنگ ساده بر روی موهایتان بگذارید!

روش های انجام رنگ مو در خانه !

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو در خانه

قبل از اینکه شما سعی کنید موی خود را رنگ کنید, نیاز خواهید داشت که لوازم ضروری را تهیه کنید

رنگ مو

براش رنگ

پاک کننده ارایش

دستکش لاتکس

مرطوب کننده لب جامد

درجه بندی ها را برای رنگ کردن مو بشناسید

رنگ ها از درجه 1 تا 10 در بازار وجود دارند . رنگ درجه یک موها را تیره تر و رنگ درجه 10 موها را روشن تر می کند. درجات رنگ مو را می توان به صورت زیر نشان داد:

طرز تهیه ساندویچ مرغ سالم و رژیمی

1- سیاه، 2- قهوه ای خیلی تیره، 3- قهوه ای تیره، 4- قهوه ای، 5- قهوه ای متوسط، 6-قهوه ای روشن، 7- بلوند تیره، 8- بلوند متوسط، 9- بلوند روشن، 10 - بلوند پلاتینی روشن. در برخی از کاتالوگ ها رنگ موی درجه 11و 12 هم وجود دارد که می توان این رنگ ها را با رنگ های اصلی ترکیب نمود تاموها روشن تر شود. شماره های بعد از ممیز مثلا 1/2و1/1و1/3 نشان دهنده ترکیب رنگ اصلی با رنگ های فرعی هستند.

۴ مدل مو که سن شما رو کمتر نشون میده!

دو جعبه رنگ مو بخرید

شما نمی خواهید در وسط کار رنگتان تمام شود، اگر موهایتان بلند است، ممکن است به دو جعبه نیاز داشته باشید تا کل سر خود را بسته به ضخامت موهایتان، بپوشانید. اگر با یک بسته باقی مانده تمامش کنید، می توانید همیشه از آن یکی بعدا استفاده کنید.

محافظت از پوست از رنگ و نشتی

هیچ چیز بدتر از پایان رنگ کاری با لکه های رنگ روی پیشانی نیست. به جای استفاده از وازلین یا مرطوب کننده برای محافظت از پوستتان در برابر رنگ، یک برق لب محکم و صاف را در امتداد خط موی خود بکشید که بهتر است، اندازه کوچک آن برای کاربرد مختصر کافی است.

برای پاک کردن هر گونه رنگی که بر روی آن قرار می گیرد, از پاک کننده های صورت استفاده کنید. اگر صبر کنید تا این کار تمام شود, لکه ها ممکن است ثابت شوند, پس این کار را از لحظه ابتدا شروع کنید.

رنگ ها را با هم ترکیب نکنید

مگر اینکه یک متخصص باشید و دو رنگ مختلف از رنگ مو را با هم ترکیب کنید.

هیچکدام از شرکت های بزرگی که ما صحبت کردیم این مساله را تضمین نمیکنند که رنگ حاصله یک ترکیب قابل پیش بینی خواهد بود. در حقیقت، حتی زمانی که تنها با یک رنگ استفاده می کنید ، نتیجه معمولاً کمی از تصویر نشان داده شده در جعبه متفاوت است. بهترین کار شما این است که تنها یک رنگ را انتخاب کنید و دستورالعمل های مربوط را دنبال کنید.

توجه به خشکی، شکنندگی و آسیب دیدگی موها

برای رنگ کردن مو در خانه حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که موهای شما نباید بیش از اندازه خشک و آسیب دیده باشد؛ زیرا در این حالت رنگ مو به واسطه داشتن ترکیبات شیمیایی می تواند به موها آسیب برساند.

نحوه رنگ کردن مو در خانه

اکنون که با بایدها و نبایدهای مراحل رنگ کردن مو آشنا شدید، در این قسمت مراحل رنگ کردن موها را به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول

موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید. برای این منظور خطی فرضی به صورت عمودی و افقی بکشید و با کمک شانه ای که دم تیز دارد، موهای خود را تقسیم بندی کنید و با گیره مو ببندید.

مرحله دوم

پس از آماده کردن مو و رنگ مو و چرب کردن پوست پیشانی، گوش ها و شقیقه ها رنگ کردن را از قسمت پشت موها به صورت لایه لایه آغاز کنید. حتما موهای خود را پیش از درست کردن رنگ مو آماده کنید؛ زیرا فاصله آماده سازی رنگ و استفاده از آن نباید طولانی باشد.

مرحله سوم

ابتدا ساقه موها را تا نزدیکی ریشه رنگ کنید و سپس ریشه آنها را رنگ کنید، دلیل انجام این کار این است که ریشه نسبت به ساقه مو سریع تر رنگ می گیرد و در پایان ریشه های مو نسبت به ساقه روشن تر می شود.

مرحله چهارم

 پس از رنگ کردن موها با شانه دندانه درشت، موها را به آرامی از بالا به پایین شانه کنید تا مواد رنگ به طور کامل موها را در برگیرد و پس از آن از کلاه رنگ استفاده کنید.

مرحله پنجم

 پس از گذاشتن رنگ بر روی مو، در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید و سپس رنگ را از روی موهای خود بشویید. برای شستن موها از آب نسبتا سرد استفاده نمایید و رنگ مو را کاملا از موها بشویید و پس از آن از ماسک مو یا نرم کننده استفاده کنید.

مرحله ششم

 اگر تنها قصد رنگ کردن ریشه موهای خود را دارید، پس از رنگ شدن ریشه، رنگ را به کمک براش اندکی به سمت ساقه موها هدایت کنید و سپس شانه کنید تا رنگ موها یکدست شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار