تخم مرغ

معجزه مصرف تخم مرغ آبپز در صبحانه

مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه بسیار انرژی زا و مفید است. با ترین تاپ همراه باشید.

معجزه مصرف تخم مرغ آبپز در صبحانه

اهمیت خوردن تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه چقدر است؟ تخم مرغ یک ماده غذایی مناسب و سرشار از پروتئین و ویتامین است و افراد زیادی در دنیا از این ماده غذایی استقبال می کنند و در اکثر وعده های خود از تخم مرغ استفاده می کنند.بسیاری از مردم دنیا در وعده صبحانه تخم مرغ را به صورت نیمرو و یا املت درست می کنند که در صورت مصرف زیاد روغن خواص خوب خود را از دست می دهد.

خوردن تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه دارای خواص زیر است:

1- چربی خون را کاهش می دهد.

2- کمک بزرگی به کاهش وزن می کند.

3- خطر ابتلای افراد به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.

4- سبب شادابی و سلامت پوست و مو می شود.

5- بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

6- استرس و اضطراب را کم می کند.

7- سرشار ازامگای 3 است.

8- عضله سازی می کند.

یک تخم مرغ آب پز شده حاوی این موارد است:

ویتامین آ:6 درصد

فولات:5 درصد

ویتامین ب 5:7درصد

ویتامین ب 12:9 درصد

ویتامین ب2:15درصد

فسفر:9 درصد

سلنیوم:22 درصد

معرفی 8 صبحانه سالم و مقوی برای دانش آموزان | صبحانه خوشمزه برای دانش آموزان

سایر خواص فوق العاده تخم مرغ آبپز

تخم مرغ آب پز دارای ویتامین های مختلفی از جمله پتاسیم است که به دلیل استفاده نکردن از روغن، یک ماده غذایی مناسب برای افراد ورزشکار و چاق محسوب می شود.

۱. سلامت مغز

مغز یکی از ارگان‌های بدن است که مرکز بدن برای انجام کارها و فعالیت‌ها است. همراه با افزایش سن توانایی مغز کاهش می‌یابد به ویژه اگر خیلی آن را تمرین ندهید. مصرف روزانه‌ی تخم مرغ آب پز تاثیر طولانی مدتی بر سلامت مغز به جا می‌گذارد. بنابراین برای تامین سلامتی مغز تخم مرغ را حسابی آب پز کنید چون ترکیبی به نام کولین در آن وجود دارد.

۲. مفید برای چشم‌ها

تخم مرغ حاوی ویتامین A است که برای حفظ سلامت چشم‌ها مفید است. بنابراین فقط هویج نیست که برای چشم‌ها خوب است. خوردن تخم مرغ آب پز به صورت روزانه از نزدیک بین و دور بین شدن چشم‌ها پیشگیری می‌کند. بنابراین اضافه کردن تخم مرغ آب پز به عنوان چاشنی مکمل برای خوردن برنج ضرری ندارد. از طرف دیگر چشم‌ها وظیفه‌شان دیدن زیبایی جهان است. پس سلامتی آن باید حفظ شود به نحوی که انگار یک سرمایه‌گذاری برای آینده است.

۳. درخشان‌تر کردن ناخن‌ها

در تخم مرغ همچنین ماده‌ای وجود دارد که آنتیوکسیم نامیده می‌شود و باعث درخشنده به نظر رسیدن ناخن‌ها می‌شود. هرچند ناخن‌ها کوچک هستند و به ندرت به چشم می‌آیند اما ناخن‌هایی که به نظر سالم و قوی می‌رسند رویای هر کسی هستند. بنابراین مصرف روزانه‌ی تخم مرغ آب پز کمک زیادی به تحقق این رویا می‌کند.

۴. حفظ قدرت استخوان‌ها

سلامت استخوان به تقویت بدن جهت حفظ تحرک و انجام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند سلامت استخوان با افزایش سن ممکن است تهدید شود. مثالی از مشکل استخوان پوکی استخوان است که باعث کاهش قدرت استخوان‌ها می‌شود. برای پیشگیری از پوکی استخوان زودرس بهتر است خوراکی‌های مغذی مانند تخم مرغ مصرف کنیم. به علاوه، چهار بار در هفته حدود ۳۰ دقیقه ورزش کنیم.

۵. کمک به پیشگیری از سرطان پستان

سرطان پستان دومین بیماری مرگبار در اندونزی است. سرطان سینه نه تنها بر زنان بلکه بر مردان نیز تاثیر می‌گذارد فقط اینکه زن‌ها بیشتر مستعد سرطان سینه هستند. برای پیشگیری از این سرطان اولین قدم تغییر الگوی زندگی برای سالم‌تر زیستن است.

به علاوه، با انجام معاینات شخصی پستان در منزل می‌توانید به تشخیص زودهنگام وجود تومور در سینه کمک کنید. چون سرطان‌هایی که زود تشخیص داده شوند سریع‌تر درمان می‌شوند. سرطانی که دیگر به مراحل آخر وارد شده باشد درمانش سخت است. مصرف منظم تخم مرغ آب پز می‌تواند خطر سرطان سینه را هم در مردان و هم در زنان کاهش دهد.

خواص باور نکردنی ارده برای وعده صبحانه

۶. کمک به غلبه بر کم خونی

کم خونی یکی از بیماری‌هایی است که از کاهش عملکرد ترکیب‌های موجود در گلبول‌های قرمز خون به نام هموگلوبین به وجود می آید. هموگلوبین عملکردی دارد که طی آن اکسیژن را به گلبول‌های قرمز پیوند می‌دهد تا نیاز ارگان های مختلف بدن را برآورده سازد. کم خونی باعث پریده رنگ به نظر رسیدن، خسته شدن و احساس سردرد بیمار می‌شو. بنابراین به بسیاری از کسانی که از کم خونی رنج می‌برند توصیه می‌شود تخم مرغ آب پز بخورند. چون در تخم مرغ آب پز ترکیبی به نام آهن وجود دارد که می‌تواند عملکرد هموگلوبین را بهبود ببخشد تا عملکرد خودش را به درستی انجام بدهد.

۷. مفید برای رژیم غذایی

خبر خوش بعدی برای زنانی است که نگران تناسب اندام ایده‌آل‌شان هستند. داشتن بدن ایده‌آل آرزوی تقریبا هر کسی است، به ویژه خانم‌ها. با داشتن اندام ایده‌آل می‌توان اعتماد به نفس را در زندگی روزمره افزایش داد.

بنابراین، یک قدم برای داشتن اندام ایده‌آل مصرف منظم تخم مرغ آب پز است. در نتیجه یکی از راه‌های استفاده کردن تخم مرغ آب پز به عنوان کمکی برای رژیم غذایی کاهش وزن گنجاندن آن در وعده‌ی صبحانه است. بعد ناهار را به همان روال معمول روز بخورید. شب اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید مصرف میوه هایی کم قند مانند آووکادو را امتحان کنید. با داشتن چنین رژیم غذایی منظمی می‌توانید به کاهش وزن خود کمک فوق‌العاده‌ای بکنید.

اولین کاری که تخم مرغ آب پز می‌تواند انجام بدهد کمک به پیشگیری از ریزش مو است. محتوای ویتامین A همچنین ویتامین E در این خوراکی برای پیشگیری از ریزش مو بسیار مفید است. بنابراین، این مصرف آن توصیه می‌شود.

۹. توانایی کاهش جذب کالری‌ها

تخم مرغ آب پز برای محدود کردن جذب کالری‌ها در بدن نیز مفید است. نشان داده شده است محتوای موجود در این خوراکی جذب بیش از حد کالری‌ها را محدود می‌کند. بنابراین برای مصرف کسانی که رژیم غذایی دارند بسیار مفید است.

۱۰. پیشگیری از آسیب مو و ریزش آن

موی آسیب دیده و شکسته می‌تواند بیشتر اوقات به خاطر تغییر برند شامپو اتفاق بیفتد سوای اینکه رنگ کردن مو هم بی‌تاثیر نیست. این می‌تواند نتیجه تغییر وضعیت مو بشود و شکستگی و آسیب ایجاد کند. برای پیشگیری از آن می‌توان تخم مرغ آب پز مصرف کرد.

۱۱. تسریع رشد مو

اگر با طاسی موی سر مواجه هستید می‌توانید برای غلبه بر این مشکل از مصرف تخم مرغ کمک بگیرید. محتوای موجود در این خوراکی فرایند رشد مو را تسریع می‌کند.

۱۲. کمک به درخشنگی مو

فایده‌های بیشتر و دیگر خوردن تخم مرغ آب پز برای سلامتی کدامند؟ با خوردن منظم تخم مرغ آب پز درمانی طبیعی برای درخشان‌سازی مو انجام داده‌اید. محتوای اسیدهای چرب در این خوراکی‌ها اثبات شده است که باعث براق‌تر و همچنین سالم تر به نظر رسیدن موها می‌شود.

۱۴. پایین آوردن کلسترول بد

اگر یکی از کسانی هستید که مشکل کلسترول دارد پس می‌توانید آن را با مصرف منظم تخم مرغ آب پز بر طرف کنید. محتوای امگا ۳ موجود در این خوراکی‌ها در کاهش کلسترول بد نقش بسیار موثری دارد.

۱۵. مناسب و مفید برای گردش خون

به منظور داشتن عملکرد گردش خون مناسب بهتر است خوردن تخم مرغ آب پز را در صبحانه‌ی خود اغاز کنید. مواد موجود در این خوراکی برای گردش خون بی‌نظیر است.

۱۶. حفظ و بهبود عملکرد متابولیسم بدن

متابولیسم فرایندی است که نقش مهمی در بدن ایفا می‌کند. برای حفظ و بهبود متابولیسم بدن، می‌توانید تخم مرغ آب پز مصرف کنید، چون محتوای بالای ویتامین B12 آن به حفظ و بهبود متابولیسم بدن کمک می‌کند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار