سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سهامداران عدالت

سوپرایز بزرگ برای سهام داران سهام عدالت | عیدی 10 میلیونی دولت برای دارندگان سهام عدالت

۲۶۲.۵ میلیارد ریال سود سهام عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب سهامداران واریز شد.

سوپرایز بزرگ برای سهام داران سهام عدالت | عیدی 10 میلیونی دولت برای دارندگان سهام عدالت

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. در واقع پشتیبانی از سهام عدالت توسط شرکت ها و کارخانجات دولتی انجام می شود و 60 شرکت فرابورس دولتی نسبت به پرداخت سود به سهامداران است.

سوپرایز بزرگ برای سهام داران سهام عدالت 

شاخص کل بورس امروز سه شنبه روند نزولی به خود گرفت و با کاهش بیش از 0.7 درصدی در سطح یک میلیون و 600 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز افت بیش از 8 هزار واحدی را تجربه کرد و در محدوده 504 هزار واحدی ایستاد.

امروز چهارشنبه 12 بهمن ماه سهام عدالت هم جهت با شاخص کل بورس حرکت کرد و روند منفی به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با کاهش نیم درصدی به 13 میلیون و 956 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با کاهش 124 هزار تومانی به 26 میلیون و 288 هزار تومان رسید.

شایان ذکر است مرحله نخست واریز سود سهام عدالت به ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر ایرانی از صبح روز چهارشنبه گذشته از طریق شبکه بانکی آغاز شده است و در این مرحله، سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی الحساب دریافت می‌کنند.

سود سهام امشب در حساب جاماندگان

۲۶۲.۵ میلیارد ریال سود سهام عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب سهامداران واریز شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه مورخ 7 تیر ماه 1401 مبنی بر پرداخت سود سهام عملکرد سال 1400، به ازای هر سهم 25 ریال روز شنبه 8 بهمن ماه 1401 طبق زمانبدی قبلی اعلام شده در سامانه کدال مبلغ 262.5 میلیارد ریال سود سهام عملکرد سال 1400 به حساب 281 سهامدار حقیقی و حقوقی واریز شد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار