استانبولی پلو

استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده چه جوری درست کنم؟ | طرز تهیه استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه استانبولی پلو خوشمزه و خانگی با گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت خبرملت همراه باشید.

استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده چه جوری درست کنم؟ | طرز تهیه استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده

استانبولی پلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. طبخ استامبولی پلو یا پلو گوجه آسان است، اما اسرار ویژه ای برای پخت و پز دارد، که طعم آنها را خوشمزه تر می کند. استانبولی پلو یک غذای خوشمزه و ساده است که در منزل خیلی سریع آماده می شود و مواد اولیه کمی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه استانبولی پلو خوشمزه و خانگی با گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت خبرملت همراه باشید.

مواد لازم  استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده برای ۴ نفر

برنج ۳ پیمانه

گوجه (پوره شده) دو عدد

سیب زمینی متوسط دو عدد

رب گوجه فرنگی یک تا دو قاشق غذاخوری

زعفران دم‌کرده یک قاشق چای‌خوری

گوشت چرخ‌کرده ۳۵۰ گرم

روغن یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

پیاز یک عدد

سیر دو حبه

آب به مقدار کافی

طرز تهیه استانبولی پلو

مرحله اول

برای درست کردن استانبولی پلو در ابتدا پیاز را پوست بگیرید و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد کنید و کنار بگذارید سیب زمینی را نیز پوست گرفته و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به شکل مربع های کوچک خرد می نماییم

مرحله دوم

گوجه را می توانید به شکل پوره در بیاورید یا این که خرد کنید برای شروع قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و روغن زیتون یا مایع را می ریزیم گرم که شد پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و نرم شود.

مرحله سوم

سیر را پوست گرفته و رنده کنید و په پیاز بیافزایید البته استفاده از سیر کاملا اختیاری است و می توانید حذف کنید ولی غذا را خوشمزه تر می کند و خیلی بوی سیر را در غذا احساس نمی کنید.

مرحله چهارم

کمی تفت می دهیم بوی سیر که بلند شد ادویه ها را اضافه می کنیم که شامل زردچوبه و فلفل بود سپس گوشت چرخ شده را می افزاییم و تفت می دهیم وقتی گوشت تغییر رنگ داد گوجه ها را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

گوجه ها را حدود ۵ دقیقه با بقیه مواد تفت دهید می توانید سیب زمینی را قبل از اضافه کردن در تابه ای سرخ کنید وقتی طلایی شد رب گوجه را به آن افزوده و با هم مخلوط کنید سپس به مواد دیگر اضافه کنید.

مرحله ششم

سیب زمینی ها را به صورت خام هم می توانید اضافه کنید و این کاملا سلیقه ای است، در ادامه همه مواد را با هم مخلوط کرده نمک و زعفران را اضافه می کنیم و برنجی را که از قبل خیسانده ایم می افزاییم.

مرحله هفتم

اگر زمان کافی نداشتید لازم نیست برنج را بخیسانید خیساندن برنج به ری بیشتر برنج کمک می کند، روی برنج مقداری آب اضافه می کنیم معمولا برای کته آب بیشتری می ریزیم به اندازه یک بند انگشت اما در این پلو های مخلوط آب کمتری می ریزیم.

مرحله هشتم

پلوهای مخلوط به خاطر وجود سبزیحات در آن ها آب بیشتری دارند زیرا آب درون بافتی سبزیجات در زمان پخت خارج می شود و اگر آب زیاد بریزید غذای شما خمیر می شود کته گوجه یا استانبولی پلو را برای ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم می پزیم.

مرحله نهم

بعد از پخته شدن برای تزیین استانبولی پلو می توانید از گوشت چرخ شده استفاده نمایید غذا را در ظرف سرو بکشید و در کنار سالاد شیرازی سرو نمایید و از خوردن آن با خانواده لذت ببرید. نوش جان.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار