قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار | افزایش قیمت خودرو | قیمت خودرو و نرخ ارز

قیمت خودرو در بازار امروز دوشنبه 19 دی 1401 | قیمت خودرو سکته کرد

قیمت خودرو صفر داخلی روز دوشنبه، 19 دی 1401، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در بازار امروز دوشنبه 19 دی 1401 | قیمت خودرو سکته کرد

قیمت خودرو در ایران روزانه تغییر می کند. قیمت خودرو دو نرخی است. قیمت خودرو در بازار و کارخانه متفاوت است کارشناسان معتقدند، هیچ اتفاق تازه‌ای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات خودرو مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد. پس چرا برخی محصولات خودرویی در حال کاهش قیمت هستند؟ قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشنبه، 19 دی 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در بازار امروز دوشنبه 19 دی 1401

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۴۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح در قیمت ۲۷۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۱۱ نیز امروز به نرخ ۲۸۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ ۷۲۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی ۷۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز در قیمت ۶۴۲ میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۹۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو حالا ۴۴۸ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در نرخ ۴۸۵ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روزهای که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، گفت: تنها عامل اصلی نوسان قیمت خودرو در بازار کشور دلار شناخته می‌شود. چراکه اقتصاد، صنعت و بازار کشور دلار شده است. همانطور که مشاهده می‌شود اقداماتی مانند عرضه خودرو در بورس کالا، واردات خودرو و افزایش تولید خودرو، تا کنون تاثیری بر کاهش قیمت‌ها نشده است.

او افزود: در این میان، باید یادآور شد که هیچ‌کدام از اقداماتی که وزارت صمت با هدف رقابتی‌شدن بازار خودرو انجام می‌دهد، باعث کاهش قیمت‌ها نمی‌شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار