جام جهانی|نتایج جام جهانی

توکلی: بابت نتایج خوب در جام جهانی پاراوزنه‌برداری مغرور نمی‌شویم/ یکسری چیزها باید در وزنه‌برداری تغییر کند

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در مسابقات جام جهانی گفت: نباید مغرور شویم، چرا که چین در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با تمام قدرت شرکت می‌کند و ما باید بالاتر از شرایط فعلی باشیم.

توکلی: بابت نتایج خوب در جام جهانی پاراوزنه‌برداری مغرور نمی‌شویم/ یکسری چیزها باید در وزنه‌برداری تغییر کند

تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان که با هفت ملی‌پوش در مسابقات جام جهانی به میزبانی امارات شرکت کرده بود، موفق به کسب 10 مدال رنگارنگ شامل هشت طلا و دو برنز شد. این در حالی بود که نمایندگان کشورمان در پنج وزن توانستند عناوین قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

حسین توکلی سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد تیم اعزامی به این مسابقات اظهار داشت: رویداد خوبی بود و این فرصت را پیدا کردیم تا خودمان را محک بزنیم، چرا که هنوز زمان زیادی تا بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی 2023 باقی مانده است و می‌توانیم شرایط بهتری را هم رقم بزنیم. تصور ما پیش از اعزام، حضور در یک رویداد تدارکاتی خوب بود، ولی زمانی که وارد مسابقات شدیم، دیدیم سنگین‌تر از آن چیزی است فکرش را می‌کردیم. با این وجود بچه‌ها وزنه‌های خوبی زدند و رکوردهای‌شان در شرایطی خوب و راضی‌کننده بود.

وی افزود: فکر می‌کنم از مجموع 21 حرکتی که ملی‌پوشان زدند، فقط سه وزنه به دلیل خطا ثبت نشد و 19 حرکت درست بود. از آن سه خطا نیز دو مورد مربوط به ایراد فنی داوری بود. از این حیث نیز عملکرد خوبی داشتیم و تقریباً نزدیک به همه وزنه‌های انتخابی با موفقیت مهار شدند.

توکلی ادامه داد: نتیجه فنی خیلی خوب بود، اما اینکه در پنج وزن یعنی همه اوزانی که شرکت کردیم، به قهرمانی رسیدیم، اتفاق بزرگی بود. البته چین به‌عنوان رقیب اصلی‌مان در مسابقات حضور نداشت. به همین دلیل نباید مغرور شویم، چرا که چین در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با تمام قدرت شرکت می‌کند و ما باید بالاتر از شرایط فعلی باشیم.

سرمربی تیم ملی درباره قهرمانی روح‌الله رستمی گفت: روح‌الله یک استعداد ناب و خاص است. او در تمرینات به رکورد 230 کیلوگرم نیز رسیده بود، اما متأسفانه در هفته آخر تمرینات دچار درد زیادی شد و این در حالی بود که یک سال گذشته را نیز با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده بود. ما در این مسابقات فقط می‌خواستیم که او اول شود و رکورد نهایی‌اش خیلی مهم نبود. رستمی وزنه‌های سبکی زد، چون در پشت صحنه درد زیادی داشت. او فقط باید در اینجا رنکینگ می‌گرفت و اجازه ندادیم فشار زیادی به او وارد شود.

توکلی درباره عملکرد سایر ورزشکاران عنوان کرد: غریب‌شاهی یکی از دو نفری بود که رکورد جهان را شکست. او رقابت نزدیکی با حریفش داشت، اما نمی‌خواستم مدال طلا را از دست بدهد که خوشبختانه تلاش‌هایش نتیجه داد. همچنین احمد امین‌زاده در دسته فوق‌سنگین فوق‌العاده ظاهر شد و برای اولین بار وزنه 265 کیلوگرمی را مهار کرد. محسن بختیار و امیر جعفری به‌عنوان کاپیتان تیم ملی نیز بسیار خوب کار کردند و نشان دادند که می‌توانند همچنان در آینده مدال‌آور باشند.

وی درباره غیبت حامد صلحی‌پور و سامان رضی گفت: هماهنگی لازم را با حامد داریم و نیازی نبود که به این مسابقات بیاید. درباره سامان نیز باید بگویم او با مصدومیت کتف در تمرینات خانگی و البته فوت مادرش مواجه شد و امیدواریم به مسابقات قهرمانی کشور برسد.

توکلی که یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری است، درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات جهانی کلمبیا اظهار داشت: فعلاً تمایل زیادی به صحبت ندارم، چون باید ابتدا به جلسه کمیته فنی برویم و یک نفر به‌عنوان سخنگو نظرات را بیان کند. به هر حال نظرات اعضای کمیته متفاوت است و باید این را نیز لحاظ کنیم که وزنه‌برداری دچار تغییرات مدیریتی شده و نیاز به آرامش احساس می‌شود. هنوز مشکلاتی دیده می‌شود که باید آنها را برطرف کنیم.

وی در پایان گفت: طبق صحبت‌هایی که از انوشیروانی سرپرست فدراسیون خواندم، نتایج اخیر نظرش را جلب نکرده است. به هر حال یکسری چیزها باید تغییر کند. در واقع قطعاً جایی ایراد وجود داشته که این نتایج کسب شده است. رقابت در برخی اوزان بسیار سطح بالا و در برخی اوزان نیز پایین بود و به نظرم باید با حواس جمع‌تری وارد مسابقات می‌شدیم.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار