شرایط بازنشستگی|ازنشستگی پیش از موعد

شرایط بازنشستگی پیش از موعد اعلام شد | این افراد می‌توانند زودتر بازنشسته شوند+ مدارک لازم

شرایط بازنشستگی پیش از موعد اعلام شد.

شرایط بازنشستگی پیش از موعد اعلام شد | این افراد می‌توانند زودتر بازنشسته شوند+ مدارک لازم

شرایط بازنشستگی پیش از موعد اعلام شد.

طبق تبصره ١ ماده ۷۶ قانون تامین‌اجتماعی مردان با ۵۰ سال سن و زنان با ٣٠ سال سابقه می‌توانند از سازمان مربوطه درخواست بازنشستگی کنند؛ اما آیا این قانون برای بیماران خاص متفاوت است؟

آیا قانون بازنشستگی برای بیماران خاص متفاوت است؟

طبق تبصره ١ ماده ۷۶ قانون تامین‌اجتماعی مردان با ۵۰ سال سن و زنان با ٣٠ سال سابقه می‌توانند از سازمان مربوطه درخواست بازنشستگی کنند؛ اما آیا این قانون برای بیماران خاص متفاوت است؟

 

طبق مقررات ماده ٧٦ قانون سازمان تامین اجتماعی مستمری‌بگیران مرد، با ٦٠ سال سن و ٢٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه، ٥٠ سال سن و ٣٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه و نیز ٣٥ سال سابقه پرداخت حق بیمه (بدون شرط سنی) می‌توانند از سازمان تامین اجتماعی درخواست بازنشستگی کنند.

زنان بیمه‌شده نیز با ۳۰ سال سابقه و پرداخت (۳۰سال) حق بیمه و ۴۵ سال سن می‌توانند از این قانون استفاده کنند. ٤٢ سال سن و ٢٠ سال سابقه اشتغال و پرداخت حق بیمه هم برای «زنان کارگر مشمول قانون کار» لحاظ شده است.

مدارک لازم برای ارائه درخواست بازنشستگی چیست؟

مستمری‌بگیران این سازمان برای درخواست بازنشستگی هم باید مشخصات هویتی از جمله اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه تصاویر مربوطه و اصل دفترچه بیمه را به سازمان مربوطه ارائه کنند.

در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ۴۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۲۸۳ نفر از جمعیت کل کشور (یعنی بیش از ۵۳ درصد) را تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی قرار داده است.

اصلی‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی در ایران که مطابق با آخرین آمارها ۴ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر را به‌عنوان مستمری‌بگیر اصلی و ۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۹ نفر را در قالب مستمری‌بگیر تبعی تحت حمایت قرار داده و در مجموع ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۴۹ نفر به عنوان مستمری‌بگیر جزو خانواده بزرگ تامین اجتماعی محسوب می‌شوند.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار