واردات خودرو|واردات خودرو کره ای

خودروساز کره‌ای که با 10 مدل وارد بازار می‌شود

واردات خودرو به مرحله اجرا نزدیک شده است. به نظر می رسد برند کیا در میان برندهای دیگر زودتر وارد بازار خواهد شد با تعداد مدل بالا.

خودروساز کره‌ای که با 10 مدل وارد بازار می‌شود

1. لاماری ایما

دانگ فنگ T5 ایوو یا همان لاماری ایما اولین کراس اوور مونتاژی شرکت آرین پارس موتور است که سال ۱۴۰۱ به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. این خودرو یک کراس اوور کامپکت اسپرت به‌حساب می‌آید که طراحی ظاهری جذاب و توان فنی مطلوبی ارائه می‌دهد و می‌تواند جان تازه‌ای به این کلاس خودرویی ببخشد. 

 

 

لاماری ایما

 

 

موتور 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو حدود 195 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن‌متر گشتاور را به همراه یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به کار گرفته است و شتابی نزدیک به 10 الی 10.5 ثانیه را به نمایش می‌گذارد. بنابراین یک خودروی نسبتا چابک با سواری قابل قبول و طراحی زیبا در سال 1401 توسط آرین پارس موتور به دست مشتریان داخلی خواهد رسید.

این شرکت هنوز قیمت لاماری ایما را اعلام نکرده است اما با توجه به شرایط بازار پیش بینی می شود که با رقمی در محدود 950 الی 1 میلیارد و 50 میلیون تومان طرف باشیم.

تست و بررسی کامل لاماری ایما را می توانید از اینجا مشاهده فرمایید.

 2. وانت پیکاپ فوتون اتوماتیک

شرکت ایران خودرو دیزل پیکاپ چینی فوتون را از چند سال پیش به‌صورت مونتاژی به بازار داخل ارائه کرده است و حالا قصد دارد تا نسل دوم این خودروی آفرود را با چهره متفاوت و کابین جذاب‌تر بعلاوه گیربکس اتوماتیک برای اولین بار به مشتریان ایرانی تحویل دهد.

 

 

فوتون تونلند

 

فوتون تونلند G که با نام فوتون اتوماتیک نیز شناخته می‌شود، از پیشرانه 2لیتری توربوشارژ به قدرت 238 اسب بخار بهره می‌برد و یکی از معدود پیکاپ‌های تولید داخل است که به گیربکس اتوماتیک 6 دنده مجهز خواهد شد. منتظر این وانت پیکاپ نسبتا جذاب چینی در سال ۱۴۰۱ با قیمتی در حدود 1.3 میلیارد تومان باشید.

3. کراس اوور فردا T5

فردا تی ۵ جزو آن دسته کراس اوورهای چینی است که طی سال ۱۴۰۰ به طور رسمی معرفی شد و امسال به بازار خواهد آمد. این شاسی بلند شهری همچون لاماری و دیگنیتی از تولیدات گروه خودروسازی دانگ فنگ به‌حساب می‌آید و با نشان فردا موتور در اختیار مشتریان داخلی قرار خواهد گرفت.

 

 

فردا تی 5 خودرو جدید سال 1401

 

 

این خودرو به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر به علاوه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، مجهز است و با توجه به طراحی داخلی و بیرونی مناسب، کابین جادار، امکانات قابل قبول و ...، می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان یک خودرو خانوادگی به‌حساب بیاید؛ البته اگر خدمات پس از فروش مطلوبی از سوی شرکت فردا موتور برای آن در نظر گرفته شود.

فردا موتور قیمتی در حدود یک میلیارد و یکصد میلیون تومان را برای فردا T5 تعیین کرده است.

4. دیگنیتی پرستیژ

شرکت بهمن موتور سال گذشته اولین کراس اوور کوپه مونتاژی کشور را با نام دیگنیتی به بازار فرستاد، اما توان فنی این مدل آن‌طور که باید مورد رضایت همگان قرار نگرفت. حالا گروه بهمن چاره کار را در عرضه نسخه پرقدرت‌تر این خودرو با نام دیگنیتی پرستیژ، یافته است. پرستیژ تقریبا به همان فرم نمونه پیشین به بازار خواهد آمد با این تفاوت که بخش فنی آن کاملا تغییر کرده است و قوای بسیار بیشتری را ارائه خواهد داد.

 

 

دیگنیتی پرستیژ

 

 

موتور ۲ لیتری توربو gdi این خودرو قدرتی معادل ۲۳۰ اسب بخار و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به سوی چرخ‌های جلو خواهد فرستاد. بنابراین قطعا باید منتظر حضور یکی از سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین کراس اوورهای مونتاژ داخل باشیم. انتظار می‌رود که این خودرو بتواند حداقل شتاب صفر تا صدی در حد ۸ ثانیه را ارائه دهد. پس اگر یک شاسی بلند شهری سریع و چابک می‌خواهید باید منتظر دیگنیتی پرستیژ بمانید.

طبیعتا قیمت این مدل هنوز توسط بهمن موتور اعلام نشده است اما با توجه به سیاست قیمت گذاری قبلی این خودرو، احتمالا شاهد قیمتی در محدود 1.3 الی 1.5 میلیارد تومان برای این خودرو در بازار خواهیم بود و قیمت کارخانه ای نیز بعید نیست که در محدوده 1.1 میلیارد تومان اعلام شود.

5. رسپکت بهمن موتور، جک جی ۷ و فونیکس آریزو۶ پرو

سدان‌های جدید چینی برای سال ۱۴۰۱ فعلا شامل سه مدل به نام‌های رسپکت گروه‌ بهمن، جک جی ۷ کرمان موتور و آریزو ۶ پرو مدیران خودرو می‌شود. گروه بهمن قصد دارد تا نسخه فیس‌لیفت چری آریزو ۷ را با نام رسپکت به بازار کشور ارائه دهد. این سدان جمع‌وجور به موتور ۱.۵ لیتری توربو به قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر مجهز است و از طراحی اسپرت بهره می‌برد. نمای داخلی آن نیز انصافا مهیج و زیبا ترسیم شده است. بنابراین اگر رسپکت با قیمت منطقی به بازار ارائه شود، احتمالا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

 

 

بهمن ریسپکت

 

 

 جک جی ۷ کرمان موتور نیز طراحی ظاهری نسبتا لوکس‌تری از خود نشان می‌دهد و از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر به علاوه گیربکس سی وی تی نیرو دریافت می‌کند. قرار است این سدان چینی نیز در سال ۱۴۰۱ به سبد تولیدات کرمان موتور بپیوندد.

 

 

جک جی7

 

 

اما مدیران خودرو با تاسیس برند فونیکس قصد دارد تا بخش خودروهای لوکس خود را از دیگر تولیدات اقتصادی جدا کند. بر همین اساس نسخه نیوفیس آریزو ۶ را با نام آریزو ۶ پرو از سال ۱۴۰۱ به بازار خواهد فرستاد. فونیکس آریزو ۶ پرو بیشتر از لحاظ طراحی بخش جلو و عقب، داشبورد و همچنین برخی جزئیات داخلی مورد تغییر قرار گرفته و البته امکانات جدیدی نیز به آن اضافه شده است. اما در بخش فنی به همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر مجهز است. 

 

 

آریزو 6 پرو

 

 

بنابراین یک سدان نسبتا لوکس با قیمتی احتمالا بالاتر از یک میلیارد تومان توسط مدیران خودرو به بازار عرضه خواهد شد که البته باید دید در صورت تحقق واردات خودرو، این سدان گران‌قیمت چطور می‌خواهد با رقبای وارداتی از برندهای مطرح کُره‌ای و اروپایی در این محدوده قیمت به رقابت بپردازد.

در مورد رسپیکت بهمن موتور، احتمالا شاهد تعیین قیمتی در حدود 800 میلیون تومان خواهیم بود و در خصوص جک J7 کرمان موتور، حدس زدن قیمت چندان آسان نیست ولی بسته به آپشن می تواند رقمی بین 700 الی 850 میلیون تومان را شامل شود.

فونیکس تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو

همانطور که اشاره شد شرکت مدیران خودرو قصد دارد محصولات نسبتا لوکس‌تر خود را با برند فونیکس به بازار ارائه دهد. بنابراین تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو در سال ۱۴۰۱ با برند فونیکس به ایران وارد خواهند شد. تیگو ۸ پرو گران‌قیمت‌ترین محصول مدیران خودرو است که به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۵ اسب بخار مجهز است و از امکانات به‌روزی بهره می‌برد.

 

 

فونیکس تیگو 8

تیگو8 پرو

 

 

فونیکس تیگو ۷ پرو نیز که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به برادر بزرگترش دارد، به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تجهیز شده و از گیربکس سی وی تی همچون اکثر محصولات چری در ایران بهره می‌برد. این خودرو امکانات کمتری دارد و البته با قیمت نسبتا ارزان‌تری نیز در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت.

 

 

چری اومودا 5

 

 

حرف آخر

در پایان این مطلب باید خاطرنشان کنیم که علاوه بر مدل‌های ذکر شده در بالا، ورود چند خودروی دیگر چینی نیز برای سال ۱۴۰۱ به بازار ایران قطعی شده است از جمله آنها می‌توان به فونیکس اومودا۵، بهمن آیتو ام۵، هایما ۸ اس ایران خودرو، وانت پیکاپ هوانگای n۷ ، جک برقی E-JS1 اشاره کرد. احتمالا چند محصول دیگر چینی نیز توسط تولیدکنندگان داخلی به بازار ارائه خواهد شد.

همچنین شرکت سایپا کراس‌اور کوچک آریا را به بازار خواهد فرستاد و رقیبش یعنی ایران خودرو نیز پروژه کی ۱۲۵ را بر اساس پلتفرم پژو ۲۰۰۸ به عنوان یک کراس اوور کوچک در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهد داد.

ناگفته نماند که طبق اظهارات وزارت صنعت، از اردیبهشت ۱۴۰۱ واردات خودرو به کشور آغاز خواهد شد که در آن صورت احتمالا باید منتظر محصولاتی مثل نسل‌های جدید هیوندای سانتافه، هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، رنو مگان، سوناتا، اپتیما، انواع محصولات تویوتا نظیر کمری، کرولا، راو ۴ و برخی مدل‌های نیسان و میتسوبیشی نیز باشیم.

 

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار