کارلوس کی‌روش|جام جهانی ۲۰۲۲

برای تحقق رویای‌مان می‌جنگیم/ مقابل انگلیس به اندازه ‌۳ سال گل خوردیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: فردا بیرانوند را در اختیار نخواهیم داشت.

برای تحقق رویای‌مان می‌جنگیم/ مقابل انگلیس به اندازه ‌۳ سال گل خوردیم

 کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری پیش از دیدار حساس برابر ولز اظهار داشت: افتخاری‌ است بودن در جام جهانی با تیمی که مدتهاست مسابقه مهمی نداشته و به ولز حضور در جام را خوش آمد می‌گویم. تلاش می‌کنیم‌ تا رویای‌ خودمان را محقق کنیم.‌ بازی اول خوب نبود و ۲ بازی باقی مانده و می‌خواهیم‌ از فوتبال لذت ببریم تا به مرحله بعدی رسیده و موجب شادی شویم.

سرمربی تیم ایران در خصوص اینکه انتظار می‌رود در بازی فردا تفاوت‌ها رقم بخورد و همچنین درباره شرایط بیرانوند، گفت: علیرضا تست‌های پزشکی را انجام داد و می‌دانیم مشکل زیاد بود اما او در حادثه‌ای‌ درگیر شد و مربوط با صدمه مغزی بود و باید احترام بگذاریم به قوانین فیفا، پس بیرانوند فردا غایب است اما در دیدار بعدی به میدان می‌رود. ما یک تیم را جانشین او داریم و آن هم نفراتی هستند که در عقب زمین بازی‌ می‌کنند.

کی‌روش درباره تغییر تفکرات و پرسیدن سوالات سیاسی از بازیکنان ایران نیز، گفت: رسانه‌ها می‌توانند سوال کنند و ما هم حق داریم‌ پاسخ واقعی بدهیم. هرچه می‌خواهید پرسید و باید به جواب ما احترام بگذارید. نمی‌خواهیم‌ این مسائل روی فوتبال بازی کردن ما تاثیر بگذارد.

وی در خصوص دیدار مقابل انگلیس، عنوان کرد: آن بازی تمام شد و ما همیشه یاد می‌گیریم‌ و از اشتباهات درس خواهیم گرفت تا قدرتمندتر شویم. باید همیشه قوی‌تر بازی کنیم و می‌دانیم ولز حریف خوبی است که با فکر باز، جنگنده‌ و با حمایت هوادارانش‌ می‌جنگد. امروز هیجان‌زده هستیم و می‌خواهیم از فوتبال لذت ببریم. بازیکنان هم آماده جدال‌ فردا هستند.

کی‌روش در مورد اینکه مردم ایران امید زیادی به تیم ملی دارند، گفت: همانطور که می‌دانید ولز تیم خوبی است. می‌خواهیم بیاموزیم. در بازی‌ قبل به اندازه سه سال گل‌ خوردیم که با این حال از آن درس گرفتیم. در بازی فردا باید نشان دهیم که تیم خوبی هستیم اما تیم‌های‌ عالی بعد از شکست بازمی‌گردند. هیجان زیادی برای بازی فردا داریم و حریف را می‌شناسیم. آنها هوادارانی به نام دیوار قرمز دارند اما اطمینان خاطر دارم‌ که نفرات ما روحیه جنگنده و بزرگ خود را نشان می‌دهند. باید بجنگیم تا استحقاق برتری را داشته باشیم.

کی‌روش درباره مهاجم مطرح ولز یعنی گرت‌ بیل گفت: او بهترین بازیکن تیم است و یک رهبر واقعی. هوش بالایی دارد. هرچند با هم کار نکردیم اما همه از کیفیت بیل‌ خبر دارند و در واقع او تصویر تیم ملی ولز است. باید حواسمان به او باشد و می‌دانیم ولز تیم جنگنده‌ای است و تا سوت پایان تلاش می‌کند. امیدوارم فردا بتوانیم‌ فوتبال خود را نشان دهیم.

سرمربی تیم ملی ایران، اظهار داشت: مردم ایران قابل احترام هستند. باید از تاریخ و علم ایران یاد گرفت‌ اما برخی‌ نمی‌خواهند یاد بگیرند. در کشورهای زیادی کار کرده‌ام و می‌دانم‌ مردم‌ ایران عاشق فوتبال هستند. آنها مردم بزرگی هستند اما سوالاتی مطرح می‌شود که مشکلی نیست اما باید در خصوص دیگر کشورها نیز سوال کنید چراکه در تمام دنیا این مسائل وجود دارد. وظیفه من است که با تیمم شرایطی ایجاد کنیم تا مردم‌ ایران شاد شوند. بازیکنان ایران می‌خواهند برای مردم کشورشان بازی کنند و این یک موضوع ساده‌ است.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار