جزئیات طرح شبکه ملی اعتبار برای افزایش 20 درصدی یارانه سه دهک اول به شرط خرید کالا؛

افزایش یارانه برای همه دهک‌ها اجرا می‌شود

طرح شبکه ملی اعتبار یارانه‌ای ملزم به فراهم کردن زیرساخت‌ها و افزایش فروشگاه‌ها برای دهک‌های دیگر است که به گفته معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گام بعدی این طرح خواهد بود.

افزایش یارانه برای همه دهک‌ها اجرا می‌شود

عسگریان معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات طرح شبکه ملی اعتبار برای افزایش 20 درصدی یارانه سه دهک اول به شرط خرید کالا گفت:  شبکه ملی اعتبار در حوزه شبکه‌ای است که سیاست تغذیه مردم را می‌خواهد ساماندهی کند بعد از این ما با این شبکه در ارتباط نزدیک هستیم. این مبلغ سربه سر یارانه است یعنی اگر یارانه مددجویان در کمیته امداد امام و مددجویان بهزیستی را 400 هزار تومان در نظر بگیریم 20 با درصد شارژ 480 هزار تومان می‌شود که به امید خدا در آینده افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این موضوع که 80 هزار تومان با قیمت اجناس در بازار گره‌ای از مشکل خانواده باز نخواهد کرد، اظهار داشت: در واقع به این صورت است که نسبتی از تورم را ما سعی می‌کنیم پوشش دهم که به صورت آزمایشی در حال حرکت است و امیدواریم که این مبلغ افزایش و تسریع پیدا کند تسریع پیدا کند یعنی دهک‌های سه را کاملاً در بر می‌گیرد و حرکت می‌کند به طرف دهک‌های بعدی و مردم بدانند یارانه‌ها بعد از این ثابت استی یعنی برای سه دهک اول 400 هزار تومان و برای دهک‌های بعدی 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است و مازاد این مبلغ تنها به صورت اضافه شدن اعتبار است که در حال حاضر در این مرحله به صورت آزمایشی 80 هزار تومان اعتبار اضافه شده است.

عسگریان ادامه داد: این مبلغ به یارانه‌ها اضافه می‌شود و در این مرحله فقط مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند چگونگی اضافه شدنش هم یک فرمول خیلی ساده دارد که ما در برنامه‌های بعدی به صورت مفصل به آن می‌پردازیم. فرمول ساده آن است که فرض کنید من مددجو هستم و یارانه‌ای که به حسابم واریز می‌شود 400 هزار تومان است و من اختیار دارم در هر جهتی یا به صورت نقدی یا به صورت کالا آن را مصرف کنم و این در حالی ست که یک ماه زودتر پرداخت می‌شود اما ماجرای 80 هزار تومان اعتباری است که من از یارانه 400 هزار تومان خود 320هزار تومان را از 11 قلم مواد غذایی درنظر گرفته شده استفاده کنم. حال اگر خانواده دونفره است من به ازای هر نفر باید 320 هزار تومان از آن اقلام را خرید کنم که پس از خرید 80 هزار تومان به کارت شارژ می‌شود و از آن 400 هزار تومانهم 80 هزار تومان باقی می‌ماند که معدلش 160 هزار تومان می‌شود که مددجو می‌تواند در مرحله بعدی از آن استفاده کند.

وی با تاکید به این موضوع که خرید اقلام  باید در فروشگاه‌های مجاز اعلام شده صورت بگیرد، گفت: 6 فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در حال حاضر درگیر این طرح هستند که تعدادشان را به یازده می‌رسانیم که شعبات آن هم به نزدیک 13000 خواهد رسید. با نصب اپلیکیشن مددجویان می‌توانند با مراکز مجاز در ارتباط باشند که نصب آن برای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها اهمیت دارد، برای مردم اجبار نیست اما ضروری است چون اولا می‌توانند اعتبار باقیمانده شان را هر روز چک کنند دوم می‌توانند با سیستم با ما در ارتباط باشند سوم می‌توانند سوالاتی را که گذاشته شده و مراحلی که برای خرید است را پاسخ هایش را بگیرند چهارم اینکه می‌توانند مغازه‌هایی را که آنجا نشانه گذاری شده مراجعه کنند یعنی محل گفت‌وگو و محل ارتباط و محل تعامل ما با مردم عزیز و شریف همین سامانه شما محسوب می‌شود.

عسگریان ادامه داد: کسانی که امکان اجرا و نصب این اپلیکیشن را نداشته باشند می‌توانند از این ussd ما استفاده کنند ستاره 50 ستاره 1463. نحوه کار با آن این طور است بعد از برنامه شما بزنید 1 پنجره باز می‌شود به شما می‌گوید میزان خرید یا میزان اعتبار کد خرید برای خرید است حالا ماجرایش بعد به صورت مفصل توضیح خواهم داد. اگر میزان اعتبار را بخواهد پنجره باز می‌شود به شما می‌گوید که شماره تلفن ات را بده که با خود و به خودت بگویم که اعتبار چقدر است و این در صورتی که شماره ملی را هم در آن اعلام کنید. شما شماره ملی ات را اگر بدهی.

وی افزود: مددجویان می‌توانند در طول یک ماه خریدشان را انجام دهند اگر در طول یک ماه مبلغ 320 هزار تومان خرید را از 400 هزار تومان انجام ندهند مابقی مبلغ یارانه شان در اختیارشان است، اما آن 80 هزار تومن حذف می‌شود و ماه دیگر هم این ماجرا آغاز خواهد شد پس 80 هزار تومان شارژ و هر اعتبار که در آینده بیاید با حرف مبلغ بیاید منوط به این است که شما از سبد خرید غذایی استفاده کنید و سبد غذایی هم 11 قلم است توجه می‌کنند عزیزانمان شیر کم چرب ماست و پنیر گوشت ماکارانی مرغ برنج حبوبات تخم مرغ و و قند و شکر شما میتوانید یک قلم شما یعنی همین شمایی که نشسته اید آنجا و یا همین مددجویی که صدای من را می‌شنود می‌تواند یک قلم خریداری کند دو قلم خریداری کند و یا همه اقلام را

عسگریان با تاکید بر این موضوع که این طرح منوط به خرید 320 هزار تومان است، اضافه کرد: امکان دارد یک نفر بپرسد که ما با چه قیمتی خرید کنیم قیمت پایه قیمت پایه قیمت تعزیراتی است مثلاً فرض کنید در مورد شیر کم چرب ما شیر کم چرب رو قیمت پایه در نظر گرفتیم، چون شیر کم چرب و پرچرب فرقی ندارد از نظر میزان پروتئین و ریز مغذی‌ها شیر کم چرب امکان دارد قیمتش مثلاً 18 هزار تومان است یک نفر برود شیر پرچرب خواهد بخرد 22 هزار تومان 23،000 تومان مبنای اینکه این اعتبار پرداخت شود بر اساس شیر کم چرب است این شیر کم چرب می‌شود قیمت پایه برای پرداخت و مورد مابه تفاوت اعتباری است از طریق همین اعتبار پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که طرح جدیدی است و در اجرای آن دچار مشکلاتی خواهیم بود اعلام کرد: ما متمرکز شده‌ایم بالاخره در حال حاضر ممکن است طرح با مشکلاتی همراه باشد مثلا مسایلی مربوط اینترنت و اتصال به اینترنت داریم در روستا‌های دور و روستا‌هایی که صعب العبور هستند، اما یک بسیج همگانی تشکیل شده با استانداری‌ها در ارتباط هستیم که بتوانیم دهستان‌ها را حتما تجهیز کنیم و روستا‌های بزرگ را الان حرکت کرده اند برای تجهیز کردن این روستا‌ها تعداد مغازه‌ها را جدای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن‌هایی که با ما متصل هستند سعی می‌کنیم به نزدیک 60 هزار تا تا 65 هزار برسانیم من از همه درخواست دارم مرحله اول طرح است و این طرح شبکه ملی اعتبار حتماً ادامه پیدا می‌کند دهک‌های بعدی را حتما در بر می‌گیرد ما نیازمند این هستیم که خودمان را به واسطه نوع همکاری و نوع مداخله مردم درک کنیم، درک کنیم به این مفهوم که ببینیم روابطمان کجاست ببینیم خلل ما کجاست شبانه روزی متمرکز هستیم انشالله که بتوانیم یک شبکه مولد و قدرتمند داشته باشیم که اعتباراتی که برای سلامت مردم تخصیص پیدا می‌کند به موقع و به اندازه و با کیفیت بالا به مردم عزیزمان ارائه بدهیم.

وی در پایان گفت: تاکید دارم روی اپلیکیشن. یعنی اگر اپلیکیشن را نصب کنند بهتر است به‌خصوص برای خرید شما ممکن است کسی برود برای خرید مغازه‌ای نه کارت همراه داشته باشد باشد و نه موبایل؛ یعنی موبایل هوشمند هم نداشته باشد این می‌تواند میزان اعتبار خریدش را به علاوه کد خریدی که می‌تواند بدهد از طریق همین ussd بدهد.

 

منبع: تسنیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار