افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی مجوز گرفت

بنا بر اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی موافقت کرد.

افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی مجوز گرفت

کاپیتان محمد محمدی بخش اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات شورای عالی هواپیمایی و شنیدن پیشنهادات انجمن شرکت های هواپیمایی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، نرخی بابت افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی مشخص شد و برای تأیید و تصویب به ستاد تنظیم بازار رفت.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی پرواز اصلی ترین اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است، ادامه داد: همه تلاش ما این است که در این حوزه ایمنی پروازها به خطر نیفتد و در فضای تعاملی باید کار پیش برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که این افزایش قیمت از چه زمانی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌شود؟ گفت: از روز شنبه پیش رو این افزایش قیمت ۲۹ درصدی بابت پروازهای داخلی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: ان شالله باید در موضوع سوخت ناوگان حمل و نقل هوایی نیز تصمیماتی در آینده نزدیک اتخاذ شود.

در جلساتی که در شورای عالی هواپیمایی پیش از این برگزار شد انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه قیمت بلیت هواپیما از سال ۱۴۰۰ افزایش نیافته است و سال گذشته هم پیشنهاد افزایش 30 درصدی را مطرح کرده بودند اما به نتیجه نرسیده بود، پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را مطرح کرده بودند که این موضوع پس از بررسی در شورای عالی هواپیمایی به ستاد تنظیم بازار برای تصویب رفت.

شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت ارز در 2 سال اخیر، افزایش هزینه تعمیر موتور و تامین قطعات و افزایش دستمزد پرسنل را از از دلایل خود برای افزایش قیمت عنوان کرده بودند.

 

منبع: فارس
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار