صبحانه | انواع صبحانه | طرز تهیه صبحانه | صبحانه لاکچری

صبحانه چی بخوریم | معرفی خوشمزه ترین صبحانه های سنتی ایران

خوردن صبحانه سالم با طبع گرم بسیار مهم است و باعث بهبودی عملکرد مغز و جلوگیری از کاهش قند خون در صبح می شود.

صبحانه چی بخوریم | معرفی خوشمزه ترین صبحانه های سنتی ایران

صبحانه مهمترین وعده غذایی برای سلامتی بدن است. خوردن صبحانه به گفته متخصصین تغذیه  و توصیه های طب سنتی، عملکرد بدن را بهبود بخشیده و به تقویت حافظه، افزایش تمرکز و بالا بردن سطح انرژی بدن در طول روز کمک فراوانی می کند. در این مقاله انواع صبحانه با طبع گرم و بهترین صبحانه های سنتی را مورد بررسی قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

صبحانه

انواع صبحانه گرم سنتی ایرانی

انواع صبحانه گرم سنتی ایرانی را در این مقاله به شما پیشنهاد خواهیم داد و صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم می باشد که بسیاری از افراد اصلا صبحانه نمی خورند در ادامه طرز تهیه صبحانه گرم و خوشمزه را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ ای به آن داشته باشیم. معمولا صبحانه سنتی ایرانی شامل غذای گرم هم می شود و علاوه بر طعم خوب، بسیار مقوی نیز هست. در لیست صبحانه گرم محلی ارزش غذایی بالایی نهفته است و انتخاب مناسبی برای این وعده مهم به شمار می رود.

خوردن صبحانه گرم، برای شروع یک روز پرانرژی تاثیر به سزایی دارد و از آنجا که این وعده غذایی برای سلامتی و شادابی بدن بسیار مفید است باید شما انواع صبحانه گرم سنتی ایرانی را در وعده صبحگاهی تان نوش جان کنید. اگر به دنبال تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید در این نوشتار قصد دارید تا شما را با طرز تهیه صبحانه گرم آشنا کنیم. خوردن صبحانه های گرم باعث می شود تا شما در طول روز سرحالی تان حفظ شود و خانم ها باید برای اشتیاق بیشتر اهل خانه به خوردن این وعده، نسبت به تزیین میز صبحانه شیک اقدام کنند.

املت گوجه فرنگی و ریحان

این املت خوشمزه یکی از بهترین صبحانه های گرم سنتی ایرانی بوده که برای شروعی پرنشاط در یک صبح دل انگیز مناسب است و از ترکیب گوجه فرنگی و ریحان تهیه می شود. گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه خرد کنید و داخل کاسه بریزید و چند برگ ریحان همراه با را یک حبه سیر رنده شده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به گوجه فرنگی ها اضافه کنید. سپس درون ظرف دیگری یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید تا کاملاً چرب شود و سه عدد تخم مرغ را در ظرف دیگری شکسته و همراه با نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید. درون ظرف چرب شده، مواد را بریزید و تخم مرغ را هم به آنها اضافه کنید و ظرف را در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا املت گوجه فرنگی و ریحان حاضر شود. این صبحانه گرم خوش عطر و خوشمزه را با نان تست میل کنید.

صبحانه

نان تخم مرغی

با استفاده از نان تست و تخم مرغ صبحانه ای فوق العاده تهیه کنید. پنج عدد نان تست لازم هست در اینجا داخل نان تست ها دایره وار جدا کنید. ماهی تابه ای را روی حرارت گاز بگذارید و داخل آن را با کره چرب کنید. نان های تو خالی را در داخل تابه نچسب بچینید. قبل از این کار تخم مرغها را درون کاسه بشکنید و نمک و فلفل اضافه کنید و با یک چنگال خوب بزنید. بعد از زدن تخم مرغها آن را وسط نان تست درون تابه قرار دهید. تا حدی که نانها پر شود و تمام سطح نان تست را بگیرد. زمانی که کمی خود را گرفت آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم طلایی شود. حالا قسمت دایره ای را که از نان تست جدا کردید کنار تست ها داخل بشقاب بگذارید.

املت گوشت و تخم مرغ

به جرات می توان گفت یکی از خوشمزه ترین انواع صبحانه گرم ایرانی املت گوشت و تخم مرغ است. برای تهیه این صبحانه گرم خوشمزه ابتدا یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و پیاز را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سرخ شد ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید تا آب آن کاملا برود. نمک و فلفل را هم به گوشت اضافه کنیدو سه عدد تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و با گوشت مخلوط کنید و با قاشق چوبی هم بزنید و تا زمانی که تخم مرغ‌ها سفت شوند به هم زدن ادامه دهید. املت را در ظرفی ریخته و سرو کنید.

انواع صبحانه گرم سنتی ایرانی به‌ دلیل وجود فرهنگ و آداب و رسوم مردم نقاط مختلف ایران بسیار متنوع است. از صبحانه سنتی تهران گرفته که شامل انواع صبحانه های محلی ایران و سبک‌ های مختلف صبحانه در دنیا می‌شود تا صبحانه‌ های سنتی شهرستان‌ های کوچک و بزرگ در نواحی مختلف کشورمان. امروزه خوردن غذای گرم برای صبحانه طرفداران زیادی پیدا کرده است و همه افراد از فواید خوردن صبحانه و تاثیر آن بر سلامتی بدن خبر دارند.

صبحانه

حلیم

حلیم یکی دیگر از غذاهای با طبع گرم است که خاصیت فراوانی دارد و شامل حلیم عدس، حلیم گندم و جو است. یکی از بهترین و مقوی‌ ترین صبحانه های گرم سنتی ایرانی که صبح ها می‌توانید تهیه کرده و نوش جان کنید حلیم است. حلیم به علت مواد مغذی که دارد شما را ساعت‌ ها سیر نگه داشته و کل روزتان با انرژی خواهید بود. در طرز تهیه حلیم از جوانه گندم استفاده می‌شود. به همراه این جوانه مقوی از گوشت بوقلمون یا گوشت گوسفندی کنید.

صبحانه

کله پاچه

کله پاچه یک غذای اصیل ایرانی است که کالری زیادی دارد و پر چرب است. در ایران به هنگام سحر کله پاچه بسیار مرسوم است. کله پاچه را در منزل نیز می‌ توانید درست کنید و از خوردن آن در وعده صبحانه لذت ببرید.

صبحانه

شله

معروف‌ترین صبحانه سنتی مشهد شله مشهدی است و به عنوان یک صبحانه سنتی گرم ایرانی مصرف می گردد. شله در واقع از خانواده آش‌ ها بوده و به‌ دلیل مقوی بودن در وعده صبحانه طرفداران زیادی دارد. امروزه شله را در شهرهای مختلفی می‌ پزند اما لذیدترین و سنتی‌ ترین شله را فقط می‌ توانید در مشهد تهیه کرده و بخورید.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار