هواشناسی| هواشناسی مازندران| هواشناسی تهران

هواشناسی | مازندران در حالت آماده باش | هشدار جدی هواشناسی در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران از احتمال آب گرفتگی و ریزش سنگ و رانش زمین خبر داد.

هواشناسی | مازندران در حالت آماده باش | هشدار جدی هواشناسی در مازندران

هواشناسی روزهای پایانی آبان خبر از وضعیت نا به سامان جوی در استان مازندران می دهد. سازمان هواشناسی از احتمال جاری شدن آب روان و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران خبر داده است. تازه ترین اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی مازندران را در ادامه خواهید خواند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

به نقل از فارس، احمد اسدی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران، اظهار کرد: از عصر امروز تا صبح شنبه ۲۷ آبان ماه امسال شاهد بارش‌های رگباری همراه  رعدوبرق، وزش باد نسبتاًشدید موقتی، کاهش دما و احتمال تگرگ در آسمان مازندران هستیم.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی ، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، اضافه کرد: این سامانه بارشی سطح استان به‌ویژه مناطق جلگه‌ای تا میان‌بند نواحی مرکزی و شرقی استان را فرامی‌گیرد.

اسدی، بیان کرد: باتوجه به این سامانه بارشی، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‌‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات ، مقاوم‌سازی سازه‌‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه صبح شنبه این سامانه از آسمان مازندران خارج می‌شود، تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای شنبه تا دوشنبه شاهد آسمانی صاف تا آفتابی همراه با افزایش تدریجی دما در استان مازندران هستیم.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار