رتبه بندی معلمان| سامانه رتبه بندی معلمان| جدول رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان همه را شاکی کرد | افزایش اعتراض ها به رتبه بندی معلمان

قانون رتبه بندی معلمان همچنان مورد اعتراض بسیاری از معلمان است.

رتبه بندی معلمان همه را شاکی کرد | افزایش اعتراض ها به رتبه بندی معلمان

طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود. هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد و مرحله دوم این طرح در سال ۱۴۰۱ اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، آخرین وضعیت اجرای این قانون را تشریح کرد.

محمد وحیدی عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه داخلی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: یکی از نگاه‌های ویژه‌ای که ما در انتخاب آقای صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش دنبال کردیم این بود که قانون رتبه‌بندی هم در فرآیند اجرا دچار تغییراتی شود و هم اینکه  فرصتی فراهم شود تا کسانی که نسبت به رتبه خود معترض هستند، اعتراضات‌شان را در سامانه ثبت کنند و در نهایت پرداختی‌های آنها متناسب با تغییراتی باشد که در احکام جدید اعمال می‌شود.

وی افزود: قول وزیر آموزش و پرورش این بود که تا پایان شهریور ماه علاوه بر رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان نسبت به رتبه بندی‌های صورت گرفته، پرداختی‌ها در ردیف پرداختی‌های دولت قرار گیرد که متاسفانه این وعده آقای صحرایی به مهر ماه موکول شد. همچین ما مصّر بودیم که اختیاراتی به مدیران استانی داده شود تا هم بتوانند اصلاحاتی را در رابطه با اعتراضات فرهنگیان اعمال کنند و هم اینکه امکان صدور احکام جدید را داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: یکی دیگر از مطالبات فرهنگیان اصلاح آیین نامه اجرایی رتبه بندی متناسب با قانون مصوب مجلس بود که کارگروهی در این رابطه از سوی وزیر برای این منظور ایجاد شده است. 

رتبه بندی معلمان

وحیدی خاطرنشان کرد: در بحث فرآیند اجرای قانون رتبه بندی یک مسئله حائز اهمیت این بود که پرداختی رتبه بندی ارتباطی به موضوع فوق العاده ویژه معلمان ندارد. بر این اساس چون میزان پرداختی‌های فوق العاده معلمان کمتر از مصوبه قانونی است، در صورتی که دولت در شورای حقوق و دستمزد مسئله فوق العاده ویژه کارکنان خود را به تصویب برساند، این اعتبارات نیز در کنار مبالغ مرتبط با قانون رتبه بندی به حقوق معلمان اضافه می‌شود. میانگین فوق‌العاده ویژه‌های پرداختی به معلمان هم‌اکنون بین 21 تا 23درصد  حقوق است که تا 50 درصد نیز امکان افزایش وجود دارد. 

وحیدی درباره پیگیری اعتراضات معلمان بازنشسته به نحوه اجرای قانون رتبه بندی عنوان کرد: در قانون به صراحت آمده است که رتبه بندی از 31 شهریور 1400 به بعد انجام می‌شود. در عین حال  وزارت آموزش و پرورش سهم صندوق بازنشستگی برای سالهای 1401 و 1402 را پرداخت کرده است اما در ارتباط با 6 ماه دوم سال 1400 که سهم صندوق بازنشستگی پرداخت نشده بود، آموزش و پرورش اخیراً اقدام به پرداخت این سهم کرده اما صندوق به دلیل اینکه سهم شاغلان پرداخت نشده، این موضوع را به صورت یک گروکشی نگه داشته و حکم بازنشستگان را با رتبه بندی تطبیق نداده است. 

عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی ادامه داد: با این وجود با توجه به جلسات متعددی که کمیسیون آموزش مجلس برای پیگیری حقوق فرهنگیان بازنشسته با وزیر داشت، آقای صحرایی در نهایت اعلام کرد که نامه وزارتخانه برای صدور احکام بازنشستگان به صندوق بازنشستگی ارسال شده که با تغییر مدیرعامل سازمان بازنشستگی امیدواریم هرچه زودتر احکام رتبه بندی برای بازنشستگان نیز صادر شود. 

رتبه بندی معلمان تغییر کرد

احکام جدید معلمانی که به نتیجه رتبه‌بندی خودمعترض و اعتراض آنها وارد بود و ارتقاء رتبه داشتند در حال صدور است.

معلمان برای اطلاع از نتیجه رتبه‌بندی خود با مراجعه به سامانه www.my.medu.ir در قسمت حکم شاغلین می‌توانند احکام اصلاحیه رتبه صادر شده را ملاحظه کنند.

تأییدیه برخی رتبه‌های ۴ از طریق امور اداری شهرستان‌ها دریافت و احکام مربوطه صادر یا در حال صدور است و در طی روزهای آینده نیز تأییدیه رتبه‌های ۵ ارسال خواهد شد.

رتبه بندی معلمان

در همین ارتباط عادل خالقی؛ رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان بعد از ثبت اعتراضات به تسنیم گفت: صدور احکام جدید رتبه‌بندی معلمان آغاز شده است و برای مواردی که تا به امروز در هیئت ممیزه مرکزی بررسی شد، احکام صادر شد.

وی افزود: در این مرحله، رتبه‌های جدید ۶۳ هزار معلم شاغل و ۵۶ هزار معلم بازنشسته را تأیید کردیم و صدور احکام آنها توسط مناطق آموزش و پرورش انجام خواهد شد، همچنین تا نیمه‌های مهر به طور کامل فرآیند صدور رتبه‌های جدید به اتمام می‌رسد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری درباره معلمان فاقد رتبه گفت: تعداد معلمان فاقد رتبه بعد از بررسی اعتراضات کاهش داشته و هم اکنون تعداد آنها اندک است. برخی که همچنان رتبه‌ای ندارند به دلیل مشکل در مدارک آنهاست و وضعیت معلمانی که در بارگذاری مدارک دچار مشکل شدند را مجدد بررسی خواهیم کرد؛ به عنوان مثال، برخی معلمان با مدرک دکترا و ۲۸ سال سابقه کار، رتبه یک کسب کرده‌اند که این قبیل از افراد به صورت حضوری برای بررسی دعوت می‌شوند.

به گفته خالقی، به طور میانگین ۶۵ درصد معلمان در مرحله بررسی اعتراضات یک رتبه ارتقا داشتند همچنین بازنگری آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان از مهر آغاز می‌شود و دستخوش تغییرات خواهد شد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار