بیمه بازنشستگان | بیمه بازنشستگان کشوری

خبر خوب درباره بیمه بازنشستگان | افزایش سهم بیمه بازنشستگان کشوری

حق بیمه ماهانه بازنشستگان هر نفر از مبلغ ۳۰ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان افزایش یافته است.

خبر خوب درباره بیمه بازنشستگان | افزایش سهم بیمه بازنشستگان کشوری

بیمه بازنشستگان نوعی بیمه تکمیلی است که متعلق به مستمری بگیران و از کار افتاده ها می باشد. بیمه بازنشستگان با هدف جبران نمودن بخشی از هزینه های درمانی را برای بازنشستگان جبران نماید. بیمه بازنشستگان افراد تحت تکفل و وراث را نیز می تواند در بر بگیرد. بیمه بازنشستگان توسط دفاتر بیمه مختلفی ارائه می شود، شما می توانید میزان برخورداری از خدمات بیمه ای را با توجه به شرایط ارائه دهنده بیمه بازنشستگان انتخاب نمایید. در ادامه جدید ترین خبر های بیمه بازنشستگان اطلاع رسانی می شود.

افزایش سهم بیمه مکمل بازنشستگان کشوری

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، حق  بیمه ماهانه بازنشستگان هر نفر از مبلغ ۳۰ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان  افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد افزایش حق بیمه مکمل بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ اظهار داشته است که این افزایش بعد از مدتها صورت گرفته و بازنشستگان از این به بعد باید برای هر نفر، چهل و پنج هزار تومان بابت بیمه مکمل بپردازند.

بازنشستگان کشوری در این رابطه می‌گویند: اگر قرار است حق بیمه مکمل افزایش یابد باید سقف تعهدات درمانی بیمه نیز بالا برود؛ به گفته‌ی بازنشستگان، یک خانواده‌ی مستمری‌بگیر با وجود ثبت نام برای بیمه مکمل، نباید دیگر هزینه‌ی درمان بپردازد.

بازنشستگان کشوری می‌گویند: بعد از سال‌ها پرداخت حق بیمه، باید در دوران بازنشستگی خدمات درمانی رایگان و مکفی در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد؛ حالا که مجبور هستیم هزینه بابت بیمه مکمل بپردازیم، انتظار داریم تمام خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی، آزمایشگاهی و دارویی را این بیمه دربربگیرد و دیگر هزینه سربار به بازنشستگان تحمیل نشود.

حق بیمه بازنشستگان، امسال چقدر است؟

حق بیمه بازنشستگان همیشه محل بحث و دغدغه اصلی بازنشستگان بوده است. در شرایطی که مطالبات بازنشستگان در رابطه با همسان سازی از دوره پیشین بدون پاسخ باقی مانده، از سوی دیگر نیز هرچند دولت ۹ میلیارد تومان را برای اجرایی کردن این طرح اختصاص داده اما ابلاغ نشدن لایحه افزایش حقوق مصوب در سال جاری، نگرانی‌ها را برای احقاق حقوق این افراد به نحو عادلانه افزایش داده است. این در حالی است که در موقعیت اقتصادی موجود با تورم ۴۵ درصدی و مشکلات عدیده معیشتی روبرو هستیم.

بیمه بازنشستگان

حق بیمه بازنشستگان، امسال چقدر است؟

محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست ماهانه روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق برگزار شد، گفت: پوشش درمانی بازنشستگان از سال ۹۹ تغییری نکرده است.

او همچنین افزایش ۵۰درصدی حق بیمه بازنشستگان در مقابل افزایش ۳۰درصدی پوشش‌های درمانی را تحلیلی ناکامل عنوان کرد و ادامه داد: حق بیمه بازنشستگان از سال ۹۹تغییری نکرده بود، در حالیکه در همان سال پوشش‌های خدمات درمانی دو برابر شد و برخی خدمات دیگر هرچند ناچیز، به تعهدات و پوشش‌ها اضافه شد.

او در اینباره ادامه داد: این درحالی است که امسال پس از مدت‌ها بدون تغییر ماندن حق بیمه، این سهم برای هر نفر از ۳۰هزار تومان به ۴۵هزار تومان افزایش یافت و پوشش خدمات درمانی هم مجددا تا ۳۰درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به‌عدم ایفای وعده غیرمتعهدانه و کذب مدیریت قبلی سازمان برنامه در پرداخت بخش مهمی از حق بیمه، بار مالی صندوق هم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اسکندری اجرای ماده ۸۵ توسط دستگاه‌های اجرایی را راه‌حل برون رفت از مشکل بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری عنوان کرد و گفت: در اجرایی شدن سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دولت و وزارت مردم نیز با جدیت به دنبال اجرای آن است، این موضوع به صراحت دنبال خواهد شد و امیدواریم بیمه تکمیلی که دومین مطالبه بازنشستگان پس از حقوق است، در همه دستگاه‌ها به صورت عادلانه عملیاتی شود.

مسئله افزایش حق بیمه بازنشستگان یکی از مهم‌ترین مباحثی است که می‌تواند روی کیفیت زندگی این قشر از جامعه که عمدتا از بدنه اقشار سالمند هستند تاثیرات گسترده‌ای داشته باشد. اما اخباری که از تعیین حق بیمه بازنشستگان به گوش می‌رسد حاکی از افزایش قابل‌ توجه حق‌بیمه های بازنشستگان است که می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های زندگی این قشر شود و این امر در تعارض کامل با وعده های معیشتی دولت سیزدهم است.

بیمه بازنشستگی چیست؟

در سال ۱۴۰۱ حق بیمه ای که باید توسط بیمه گزاران مشمول صندوق بیمه بازنشستگی پرداخت شود، ۵۰% درصد افزایش داشته و به مبلغ ۴۵ هزار تومان رسیده است. البته این افزایش با اعتراضات بازنشستگان همراه بوده است؛ مبنی بر اینکه خدمات یکسان است. در صورتی که بر اساس گفته مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور، خدمات در سال ۹۸ افزایش داشته است

بیمه بازنشستگی، یکی از از عواملی است که می‌تواند موجب آرامش خاطر شما در سنین میانسالی و پیری شود. اگر سالیان زیاد کار کنید، اما بیمه نداشته باشید، همیشه نگران و مضطرب آینده خواهید بود. چرا که توان بدنی و جسمی هر فردی در این سن کم می‌شود و احتمالا توانایی کار کردن را ندارد. با بیمه بازنشستگی می‌توانید برای خود و خانواده خودتان آسودگی خاطر ایجاد کنید.

بیمه بازنشستگان

ثبت نام بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی

افرادی که قصد ثبت نام، در طرح بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند برای ثبت نام به صورت غیر حضوری، به سایت ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی، مراجعه کنند. همچنین افراد، پس از ثبت نام بیمه تکمیلی نیز، می توانند برای پیگیری ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی، به صورت اینترنتی اقدام کنند.

بیمه تکمیلی بازنشستگان فقط یک شعار است؟

مساله بیمه درمانی بازنشستگان همواره یکی از دغدغه‌های اصلی قشر سال‌خورده جامعه بوده است.

بیمه تکمیلی هم از جمله مقوله‌های مهم در حوزه بیمه بازنشستگان است اما برخلاف آنچه گفته می‌شود، بازنشستگان عملا بیمه تکمیلی نداشته و تنها پوسته‌ای با دامنه پوشش محدود تحت عنوان خدمات مکمل درمانی به آنها ارائه می‌شود. 

با این وجود خبرها حاکی از افزایش حق بیمه بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ است که می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های زندگی این قشر آسیب پذیر شود. 

درخواست تغییر بیمه تکمیلی بازنشستگان

سالهاست که قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان با شرکت آتیه سازان حافظ بسته می‌شود.

این بیمه علاوه بر اینکه کارآیی لازم ندارد و دنیایی از کاغذ بازی و بوروکراسی اداری دارد، اغلب بیشتر موارد را پرداخت نمی‌کند. اکثر مراکز پزشکی و پیراپزشکی و پارا کلینیکی این بیمه را قبول نمی‌کنند.

فرد بازنشسته، مشکلات جسمی مخصوص به خود را دارد و باید بیمه‌های تکمیلی به صورت آنلاین باشد نه اینکه فرد دنیایی پول خرج کند و بعد با شرایط خیلی بد و شلوغی دفاتر بیمه آتیه سازان حافظ، با تشکیل کلی پرونده و کپی و… منتظر بماند که کی دلشان می‌خواهد کمی از پول پرداختی را برگردانند. کی شأن بازنشسته‌ای که یک عمر برای کشور و مردم زحمت کشیده، باید حفظ شود؟

ما تقاضا داریم که:

۱. سازمان‌های بازنشستگی همه ادارات امسال دیگر با این شرکت بیمه قرارداد نبندند و شرکتی با شرایط بهتر را از طریق مناقصه و مزایده جایگزین کنند

۲. شرایط و ضوابط استفاده از بیمه تکمیلی تغییر کند و نیازی به پرداخت توسط بازنشسته نباشد و به صورت آنلاین در همه مراکز درمانی، محاسبه شود.

۳. با تمام مراکز درمانی قرارداد ببندند که بازنشسته‌ای که مراجعه می‌کند با عنوان اینکه ما با بیمه شما قرارداد نداریم، مواجه نشوند.

۴. اگر سازمان‌های بازنشستگی نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند به خواسته ما توجه کنند و شرکت بیمه تکمیلی را تغییر دهند، ما به صورت جمعی از داشتن بیمه تکمیلی انصراف می‌دهیم و خودمان دست به کار شده و به صورت جمعی با یک شرکت بیمه مناسب‌تر قرارداد می‌بندیم.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار