قطارهای متروی تهران نو می‌شوند

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه قطارهای DC با یک اورهال اساسی تحت عنوان DC پلاس به متروی پایتخت می‌‌آیند.

قطارهای متروی تهران نو می‌شوند

مسعود درستی با اشاره به حمایت های شهردار تهران برای بهره‌ور کردن این قطارهای قدیمی، تصریح کرد: نقشه راهی ترسیم شد که نه زیاد ایده آل و دور از دسترس باشد و نه آن‌قدر سطحی که نسبت به هزینه‌ای که می‌شود خروجی مطلوبی نداشته باشیم. بنابراین با تمهید مقدمات و برنامه ریزی‌های دقیق مقرر شد تا سال ۱۴۰۵ با تأمین بودجه در یک برنامه مستمر، اورهال و ارتقاء ۴۲ رام قطار نسل اول (DC) انجام شود تا این بخش از ناوگان مترو از وضعیت زمین گیری فعلی خارج شوند.

درستی افزود: از دی ماه سال گذشته کار به سرعت با طرح و بودجه بندی مشخص آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء و اورهال قطارهای قدیمی مترو در پروژه‌ای با نام DC پلاس انجام می‌شود و در حال حاضر بخشی از این کار آماده شده، خاطرنشان کرد: قطارها در این پروژه جدا از بحث تعمیرات و نوسازی قطعات، در بخش‌های مختلف فنی ارتقا می‌یابند تا با بهره وری بالا وارد خطوط متروی تهران شوند.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در رویداد امید و افتخار هفته آینده، با حضور شهردار تهران ناوگان اورهال شده در این پروژه بر روی ریل خواهد رفت.

 

منبع: ایسنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار