گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور

بنا بر اعلام رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران، وضعیت هوا امروز با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها همراه است.

گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: تا روز شنبه هفته آینده (۳ تیرماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای چهارشنبه (۳۱ خردادماه) و پنجشنبه(۱ تیرماه) در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه هفته آینده(۴ تیر) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی دو روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: دریای خزر و خلیج فارس تا روز جمعه (۲ تیر) مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا( اول تیر) صاف گاهی وزش باد و در شب افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز جمعه( ۲ تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۱ خرداد) و (۱ تیر) اهواز با دمای ۴۴ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

 

منبع: ایسنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار