طرز تهیه کوکوی نان | آموزش تهیه کوکوی نان به روش سنتی

کوکوی نان یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به عنوان صبحانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی نان در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوکوی نان | آموزش تهیه کوکوی نان به روش سنتی

مواد لازم برای ۴ نفر

تخم مرغ    ۳ عدد

نان لواش    ۲ عدد

پنیر پیتزا    ۱ قاشق غذاخوری

سبزی معطر    ۱ قاشق غذاخوری

شیر    ۱ پیمانه

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی نان

مرحله اول

برای تهیه کوکوی نان ساده و خوشمزه در ابتدای کار نان ها را رول می کنیم، سپس با قیچی به صورت تکه های کوچک برش می زنیم. در ادامه نان های خرد شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و شیر را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نان ها را کمی زیر و رو می کنیم تا شیر را جذب کند، سپس تخم مرغ ها را به همراه پنیر پیتزا به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه سبزی معطر را خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که سبزی معطر تازه در دسترس نداشته باشیم می توانیم از سبزی خشک شده نیز استفاده کنیم. در ادامه مواد را به خوبی زیر و رو کرده و مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه مایه کوکو را به صورت یک باره درون تابه می ریزیم و با پست قاشق آنرا به صورت یکدست در تمام تابه پهن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا حرارت زیر تابه را کم می کنیم و اجازه می دهیم کوکو به صورت یکدست سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد، یک بشقاب روی دهانه تابه قرار می دهیم، سپس کوکو را درون بشقاب بر می گردانیم.

مرحله ششم

در این مرحله کوکو را مجددا درون تابه بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود. در نهایت پس از اینکه هر دو سمت کوکو سرخ شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و پس از برش زدن با سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار