طرز تهیه پیتزا پستو | آموزش تهیه پیتزا پستو به یک روش جذاب

پیتزا پستو یکی از انواع پیتزهای معروف کشور ایتالیا است که با تاپینگ های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا پستو در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا پستو | آموزش تهیه پیتزا پستو به یک روش جذاب

مواد لازم برای ۴ نفر

ریحان    ۱ لیوان

مغز گردو    ۳ قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان    ۴ قاشق غذاخوری

سیر    ۳ حبه

خمیر پیتزا    ۲ عدد

نمک    ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه    ½ قاشق چایخوری

روغن زیتون    ¼ لیوان

مواد لازم برای روی پیتزا

فیله مرغ    ۴۰۰ گرم

قارچ    ۱۰ عدد

پنیر پیتزا    به مقدار کافی

روغن زیتون    به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

پودر آویشن و پودر سیر    به مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا پستو

مرحله اول

برای تهیه پیتزا پستو خوشمزه در ابتدای کار سس پستو را آماده می کنیم، برای این منظور ریحان را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه ریحان را به همراه مغز گردو درون غذاساز می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پنیر پارمزان را به همراه نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون و سیر به غذاساز می افزاییم، سپس میکس می کنیم تا مواد کاملا پوره شوند. در ادامه برای تهیه مواد روی پیتزا ابتدا فیله مرغ را به صورت نواری خرد می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه قارچ ها را پس از شستشو به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم. حالا فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن زیتون به تابه اضافه می کنیم و فیله های مرغ را به آن می افزاییم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و پودر سیر به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا فیله مرغ کاملا پخته و طلایی شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر پیتزا را درون سینی فر قرار می دهیم، سپس مقداری از سس پستو روی آن می ریزیم و با پشت قاشق کاملا پخش می کنیم. در ادامه فیله های مرغ سرخ شده را به صورت پخش روی خمیر پیتزا می چینیم.

مرحله ششم

حالا به ترتیب قارچ های ورقه ای شده و پنیر پیتزا را به صورت پخش روی خمیر پیتزا می ریزیم. در ادامه به همین ترتیب پیتزا ها را درست می کنیم، سپس طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت زمانی که پنیر پیتزا آب شد، گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم پیتزا به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گریل شود تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. پس از طلایی شدن پنیر پیتزا سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت پیتزا را روی سینی سرو پیتزا قرار می دهیم، سپس آن را به اندازه و فرم دلخواه با پیتزا بر برش می زنیم. در ادامه پیتزا پستو را به دلخواه به همراه سس دلخواه و لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار