طرز تهیه خورش قیمه کنگر | آموزش آشپزی غذای خورش قیمه کنگر به روشی متفاوت

خورش قیمه کنگر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با روش های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه کنگر در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه خورش قیمه کنگر | آموزش آشپزی غذای خورش قیمه کنگر به روشی متفاوت

مواد لازم برای ۴ نفر

کنگر    ۳۰۰ گرم

گوشت گوسفندی    ۴۰۰ گرم

لپه    ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری

پیاز    ۱ عدد

لیمو عمانی    ۴ عدد

زنجبیل تازه    ½ قاشق مرباخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه    به مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه کنگر

مرحله اول

برای تهیه خورشت قیمه کنگر خوشمزه در ابتدای کار لپه را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز کمی سبک و طلایی شود. در ادامه زنجبیل تازه را به قابلمه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن گوشت را می افزاییم.

مرحله سوم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا سرخ شده و تغییر رنگ بدهد. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب و ادویه ها کاملا سرخ شوند.

مرحله چهارم

حالا لپه را آبکشی کرده و به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود. در ادامه لپه را به همراه مقداری نمک و آب جوش به قابلمه می‌ افزاییم.

مرحله پنجم

حالا لیمو عمانی را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش کاملا بپزد. در ادامه کنگر را به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم به خوبی تفت می دهیم تا کنگر کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

زمانی که گوشت کاملا پخته شد، کنگر سرخ کرده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم خورش کنگر به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. پس از گذشت این زمان به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار