طرز تهیه دوپیازه خساک | آموزش آشپزی غذای بوشهری دوپیازه خساک

دوپیازه خساک یکی از انواع غذاهای پرطرفدار شهرهای جنوب کشورمان است که اصالت آن به شهر بوشهر تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دوپیازه خساک در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه دوپیازه خساک | آموزش آشپزی غذای بوشهری دوپیازه خساک

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله خساک    ۴۰۰ گرم

پیاز    ۲ عدد

سیر    ۱ بوته

زنجبیل تازه    ۱ تکه

گوجه فرنگی    ۱ عدد

فلفل سبز و قرمز    ۴ عدد

شنبلیله خشک    ۱ قاشق مرباخوری

نمک، تخم گشنیز و دانه فلفل سیاه    به مقدار کافی

ادویه ۴ قلم، زردچوبه و ادویه کاری    به مقدار کافی

طرز تهیه دوپیازه خساک

مرحله اول

برای تهیه دوپیازه خساک به روش بوشهری در ابتدای کار گوشت سفید ماهی خساک را جدا کرده و درون یک قابلمه مناسب می گذاریم، سپس ۱ عدد پیاز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مقداری آب لیمو ترش تازه به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت خساک به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد و نرم شود. پس از گذشت این زمان گوشت خساک را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه گوشت خساک کاملا خنک شود، سپس به اندازه های دلخواه خرد می کنیم. حالا پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک قابلمه حاوی روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و کمی طلایی شود، سپس سیر را به همراه فلفل قرمز، فلفل سبز و زنجبیل به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه می افزاییم. در ادامه مقداری نمک، زردچوبه، ادویه ۴ قلم و کاری به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

پس از کمی تفت دادن گوشت خساک را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا مواد به خوبی باهم ترکیب شوند. در این فاصله گوجه فرنگی را به صورت نگینی درشت خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا تخم گشنیز را به همراه دانه فلفل سیاه و شنبلیله خشک به تابه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن اجازه می دهیم با شعله ملایم به مدت ۱۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار