طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز | آموزش تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز با یک روش جذاب

یکی از سالادهای ساده و پرطرفدار که به عنوان غذای اصلی و یا پیش غذا نیز سرو می‌شود، سالاد سیب زمینی و پیاز است که برای تهیه آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.در ادامه بهترین دستور طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز | آموزش تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز با یک روش جذاب

مواد لازم برای ۲ نفر

سیب زمینی بزرگ    دو عدد

سبزی تازه جعفری    ۱۰ الی ۱۵ ساقه

سبزی شوید تازه    ۱۰ الی ۱۵ ساقه

پیاز بنفش (قرمز)    یک عدد

خیارشور    ۵ الی ۶ عدد

مواد لازم برای سس

نمک    به مقدار لازم

پودر پول بیبر (فلفل قرمز پرک)    به مقدار لازم

سماق    به مقدار لازم

روغن زیتون    به مقدار لازم

فلفل سیاه    نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد سیب‌ زمینی و پیاز

مرحله اول

قبل از هر چیز سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و به صورت مکعبی خرد می‌کنیم و با کمی نمک و آب اجازه می‌دهیم تا بپزد. به این شکل سیب‌زمینی سریع‌تر پخته می‌شود. باید دقت داشته باشید که سیب‌زمینی قرار نیست به پوره تبدیل شود؛ بنابراین در زمان پخت دقت کنید تا له نشود. پس از اینکه سیب‌زمینی‌ها پخته شد، آن‌ها را آبکشی کرده و اجازه می‌دهیم خنک شود.

مرحله دوم

هم‌زمان شروع به برش زدن و خرد کردن پیاز، جعفری، شوید و خیارشور می‌کنیم. بهتر است پیاز را هلالی و خیارشور را هم برای زیباتر شدن ظاهر سالاد به صورت مکعبی خرد کنید. پس از اینکه سیب‌زمینی‌ها کاملاً خنک شد، باقی مواد طرز تهیه سالاد سیب زمینی و پیاز را بر روی آن ریخته و مخلوط کنید.

مرحله سوم

پس از انجام مراحل بالا، مواد سس شامل نمک و ادویه‌های سماق، پودر پول بیبر و و فلفل سیاه را به همراه روغن زیتون درون یک شیشه کوچک ریخته، درب شیشه مورد نظر را ببندید و آن را به خوبی تکان دهید. این کار باعث می‌شود تا ادویه‌ها و روغن زیتون به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله چهارم

اکنون که از مخلوط شدن روغن زیتون و ادویه‌ها مطمئن شدید، می‌توانید درب شیشه را باز کرده و سس را بر روی تمامی مواد اصلی بریزید و مخلوط کنید. در این مرحله سالاد را به آرامی مخلوط کنید تا سیب‌زمینی‌ها له نشوند و مواد سس به خورد تمامی مواد سالاد برود. اکنون می‌توانید سالاد را در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار