طرز تهیه سیب زمینی نودلی | آموزش آشپزی تهیه سیب زمینی نودلی با یک روش جذاب

سیب زمینی نودلی یکی از فینگر فودهای لذیذی است که با دستور پخت های مختلفی می توان آن را سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام دستور پخت سیب زمینی نودلی تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه سیب زمینی نودلی | آموزش آشپزی تهیه سیب زمینی نودلی با یک روش جذاب

مواد لازم سیب زمینی نودلی

سیب زمینی ۴ عدد

فلفل قلمی ۱ عدد متوسط

پیاز کوچک ۱ عدد

آرد برنج ۵ قاشق غذاخوری

رشته نودل ۲ بسته

آب ½ لیوان

آرد ½ لیوان

فلفل سیاه، پودر پابریکا و نمک از هر کددام ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی نودلی

مرحله اول

برای تهیه یک وعده سیب زمینی نودلی لذیذ، نخست سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه مناسبی بریزید و آب اضافه کنید و سپس به اندازه ای که روی تمام سیب زمینی ها را بپوشاند آب بریزید و قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی ها را در آب جوش نگه دارید تا کاملا پخته و نرم شوند. وقتی سیب زمینی ها پخته شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شوند، سپس پوست آن ها را بگیرید.

مرحله سوم

سپس در کاسه مناسبی سیب زمینی ها را کاملاً رنده نمایید، بعد از آن فلفل را آبکشی کرده و کاملاً ریز و خرد کنید. اکنون پیاز را رنده کرده و همراه با فلفل دلمه ای خرد شده درون کاسه بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و آرد برنج را به کاسه اضافه کنید. سپس با هم ورز دهید تا مخلوط یکدست شوند. سپس از این مخلوط به اندازه گردوی درشت برداشته و به شکل گلوله و قلقلی در آورید.

مرحله پنجم

حالا قلقلی ها را در سینی قرار دهید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا در حین سرخ شدن باز نشوند. در همین زمان رشته‌های نودل را در ظرف مناسبی خرد کرده و ادویه‌ها را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله ششم

اکنون مقداری آب، نمک و آرد را به کاسه چاشنی رشته اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. بعد از ۱۰ دقیقه گلوله های قلقلی را از فریزر بیرون آورده و در ظرف خمیر بغلتانید.

مرحله هفتم

پس از آن توپک ها را از ظرف خارج کرده و در ظرفی پر از رشته نودل بغلتانید تا زمانیکه سطح آن را کاملا بپوشانید. اکنون یک قابلمه مناسب را روی شعله ملایم قرار دهید و به مقدار کافی روغن مایع در آن بریزید.

مرحله هشتم

وقتی روغن داغ شد، سیب زمینی های نودلی را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا طلایی شوند. در آخر آن‌ها را از قابلمه خارج نموده و در ظرف مورد نظرتان بچینید و با سس مورد علاقه خود میل نمایید. نوش جانتان!

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار