طرز تهیه سالاد لبنانی | آموزش تهیه سالاد لبنانی با یک روش ساده

سالاد لبنانی همانگونه که از نام آن پیداست یکی از سالادهای لذیذ بین المللی متعلق به کشور لبنان است. این سالاد خوش‌طعم از تلفیق نان سرخ شده و سبزیجات درست می شود و طعمی بسیار منحصر به فرد و لذیذ دارد.

طرز تهیه سالاد لبنانی | آموزش تهیه سالاد لبنانی با یک روش ساده

مواد لازم برای ۲ نفر

کاهو ۴ برگ

نعناع ۱ قاشق غذاخوری

جعفری ۱ قاشق غذاخوری

تربچه ۳ عدد

خیار ۱ عدد

گوجه فرنگی ۱ عدد

پیازچه ۳ ساقه

فلفل سبز ۱ عدد

نان پیتا ½ نان

روغن زیتون ۷ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۴ قاشق غذاخوری

سماق قرمز ۲ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور تهیه سالاد لبنانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد لبنانی نخست کاهو را کاملاً ریز و خرد کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. در مرحله بعد تربچه، خیار و گوجه فرنگی را به شکل ورقه‌ای برش دهید و در کاسه‌ی کاهو بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله نعناع، جعفری، پیازچه و فلفل سبز را کاملاً ریز و خرد کرده، و سپس مواد را به کاسه اضافه کنید. در این مرحله نان پیتا را به قطعات کوچک برش داده و سپس در تابه مناسبی روی شعله بگذارید.

مرحله سوم

اکنون یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید روغن داغ شود، سپس نان‌های ریز شده را به تابه اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا نان‌ها خوب برشته شوند، در ادامه مواد را به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

چنانچه می‌خواهید این سالاد را سالم و با کالری کم درست کنید، می توانید از فر برای پخت نان پیتا نیز استفاده کنید. سپس مواد سالاد را کم کم با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله پنجم

در مرحله بعد، برای تهیه سالاد لبنانی، آب لیموترش را با روغن زیتون باقی مانده در یک کاسه کوچک مخلوط کنید، سپس با سماق، نمک و فلفل مزه دار نموده و کاملاً ترکیب کنید تا یکدست شود.

مرحله ششم

پس از آماده شدن سس سماق، آن را به مواد سالاد درون کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به خوبی همه مواد را پوشش دهد، سپس روی ظرف سالاد را با سلفون بپوشانید و تا زمان سرو در یخچال نگه دارید.

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار