طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات | آموزش آشپزی تهیه خوراک گوشت و سبزیجات با یک روش جذاب

خوراک گوشت و سبزیجات یکی از غذاهای بین المللی است که با مواد مختلفی طبخ می شود، برای مشاهده دستور پخت این غذای لذیذ تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات | آموزش آشپزی تهیه خوراک گوشت و سبزیجات با یک روش جذاب

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوساله ۵۰۰ گرم

سیب زمینی ۵۰۰ گرم

هویج ۲ عدد متوسط

آب گوشت ۲ پیمانه

سیر ۳ حبه

پیاز ۱ عدد بزرگ

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

پودر دارچین ¼ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت خوراک گوشت و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه یک وعده خوراک گوشت و سبزیجات لذیذ نخست گوشت را مثل گوشت خورشتی به صورت قطعات ریز خرد نمایید، سپس تابه مناسبی را روی شعله بگذارید و گوشت و کمی روغن را به تابه اضافه نمایید.

مرحله دوم

بعد از اینکه گوشت خوب سرخ شد، سیر و پیاز را ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید. پس از طلایی شدن سیر و پیاز، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین را اضافه کرده و کمی تفت دهید.

مرحله سوم

بعد از اینکه ادویه ها را خوب تفت دادید، سیب زمینی ها و پیازها را به صورت نگینی یا حلقه ای خرد کرده و به تابه اضافه نمایید. اکنون سیب زمینی و هویج را مقداری تفت دهید تا کاملا سرخ شوند؛ دقت داشته باشید که در حین پخت له نشوند.

مرحله چهارم

در این مرحله سس گوشت را به تابه اضافه نموده و در تابه را ببندید تا مواد به مدت ۲ ساعت در دمای بسیار بالا بپزند. چنانچه آب گوشت ندارید می توانید از ترکیب عصاره گوشت و آب داغ استفاده نمایید.

مرحله پنجم

نکته مهم در رابطه با پخت این غذا این است که هنگام سرو آبکی نباشد و آب تابه تقریباً تخلیه و تبخیر شده باشد. البته در صورت تمایل می‌توانید این خوراک را با کمی آب سرو کنید که بستگی به سلیقه خودتان دارد.

مرحله ششم

در ۱۵ دقیقه آخر پخت نمک و فلفل سیاه را تنظیم نمایید، در ادامه آبلیمو ترش و مقداری جعفری خرد شده را به ظرف خوراک اضافه نمایید. بعد از آماده شدن خوراک، می‌توانید آن را با نان یا برنج میل کنید. نوش جانتان!

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار