طرز تهیه باگت شکم پر

یک غذای بین المللی که در مواد اولیه دست شما را باز میگذارد و میتوانید با ترکیبهای مختلفی از مواد آن را تهیه کنید. ما در این آموزش یکی از خوشمزه ترین ترکیبها برای باگت شکم پر را به شما معرفی میکنیم.

طرز تهیه باگت شکم پر

مواد لازم باگت شکم پر برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

قارچ خرد شده ۵ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

کره ۱ قاشق غذا خوری

آرد ۲ قاشق غذا خوری

شیر نصف لیوان

خامه به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

جعفری تازه به مقدار لازم

نان باگت به مقدار لازم

طرز تهیه باگت شکم پر

مرحله اول

برای شروع پیاز را پس از پوست گرفتن و شستن خرد کرده و داخل تابه ای که روغن داغ دارد بریزید و تفت دهید. به تفت دادن ادامه دهید تا جایی که پیاز طلایی رنگ شود. بهتر است پیازها را به شکل نگینی خرد کنید تا ظاهر بهتری داشته باشد. بعد از سرخ شدن پیاز نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

در ادامه قارچ ها را که به صورت ورقه شده یا نگینی متوسط خرد کرده اید به پیاز اضافه کنید و با حرارت مناسبی که قارچ ها آب نندازند تفت بدهید. سیر رنده شده نیز میتواند در این مرحله اضافه شود تا عطر و طعم بی نظیری به این ترکیب بدهد.

مرحله سوم

بعد از قارچ نوبت به گوشت چرخ کرده میرسد. بهتر است گوشت چرخ کرده مخلوط گوشت گاو و گوسفند باشد و چربی زیادی نداشته باشد. بعد از تفت دادن گوشت به همراه پیاز و قارچ، زمانی که مطمئن شدید گوشت کاملا پخته است نوبت به اضافه کردن آرد سفید میرسد.

آرد را نیز تا جایی که بوی خامی آن گرفته شود تفت دهید.

مرحله چهارم

شیر را به همراه خامه در یک ظرف با هم مخلوط کنید تا مایع یکدستی ایجاد شود. در مرحله ی بعد مخلوط شیر و خامه را کم کم به مواد گوشتی اضافه کنید و در همان حین مواد را خوب هم بزنید تا گلوله نشود. حرارت گاز حتما ملایم باشد. بعد از اینکه تمام شیر را به مواد اضافه کردید به هم زدن ادامه دهید تا جایی که مواد گوشتی غلظت پیدا کند. غلظت مواد باید کمی سفت از ماست باشد. اگر بیش از حد به تفت دادن ادامه کنید مایع گوشتی سفت و لخته خواهد شد پس در تنظیم حرارت گاز و میزان تفت دادن دقت کنید. جعفری را در آخرین مرحله و چند ثانیه قبل از خاموش کردن شعله گاز اضافه کنید تا عطر و رنگ آن حفظ شود.

مرحله پنجم

مواد گوشتی را کنار میگذاریم و به سراغ نان باگت میرویم. نان را باز کنید و سطح داخلی آن را کره بمالید و سپس از مواد گوشتی بردارید و داخل نان را با مقدار مناسب از مواد گوشتی پر کنید.

میتوانید روی مواد مقداری پنیر پیتزا نیز بریزید.

مرحله ششم

تان های شکم پر را داخل فر بگذارید و اجازه دهید پنیر روی برشهای نان کاملا ذوب شده و طلایی رنگ شود. سپس نان باگت شکم پر را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کمی از داغی بیفتند. سپس به اندازه ی دلخواه برش داده و در ظرف مناسب بچینید.

برای تزیین این غذای خوشمزه میتوانید از ذرت یا زیتون حلقه شده یا گوجه گیلاسی استفاده کنید تا ظاهر جذاب تری به خود بگیرد. نوش جان

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار