آموزش تهیه افریتادا

طرز تهیه افریتادا | آموزش تهیه افریتادا با فیله مرغ یک غذای خوشمزه و ساده فیلیپینی

افریتادا یک نوع غذای فیلیپینی است که نام گذاری آن احتمالا تحت تاثیر زبان اسپانیایی است. این غذا خیلی خوشمزه و ساده است که در واقع از ترکیب تکه های گوشت یا مرغ با سبزیجات تهیه می شود. این غذا در کنار برنج سفید سرو می شود.

طرز تهیه افریتادا | آموزش تهیه افریتادا با فیله مرغ یک غذای خوشمزه و ساده فیلیپینی

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله مرغ    ۵۰۰ گرم

فلفل دلمه ای قرمز    ۲ عدد

سیب زمینی    ۱ عدد بزرگ

هویج    ۳ عدد

نخود سبز    ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر    ۱ قاشق چایخوری

زنجبیل تازه رنده شده    ۱ قاشق چایخوری

پودر کاری    ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

دستور پخت افریتادا

مرحله اول

برای تهیه افریتادا ابتدا یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. در ادامه فیله ها را درون روغن سرخ می کنیم تا زنگ آن عوض و طلایی شود. از تابه بیرون می آوریم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

سیب زمینی را شسته و خلالی خرد کرده و در روغن سرخ می کنیم. کمی که سرخ شد، هویج های خلالی خرد شده را نیز به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. سپس فلفل دلمه ای خلالی خرد شده را اضافه کرده و چند دقیقه نیز تفت می دهیم.

مرحله سوم

نخود فرنگی های تازه را نیز به آن اضافه می کنیم. پودر سیر و زنجبیل و پودر کاری را درون مواد ریخته و بعد از این که کمی تفت خورد، مرغ سرخ شده را هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس فلفل و رب گوجه را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کمی تفت می دهیم تا رب رنگ باز کند. کمی به آن آب اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت ملایم بپزد تا سبزیجات و مرغ به طور کامل مغز پخت شود و آب خوراک غلیظ شود و جا بیفتد. این غذا را در کنار برنج سفید سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار