طرز تهیه دوپیازه نخود و لوبیا چیتی | آموزش تهیه دوپیازه نخود و لوبیا چیتی خوشمزه به روش هندی

خوراک هندی دوپیازه نخود و لوبیا چیتی، انتخابی فوق العاده برای صبحانه نیز میباشد، پیشنهاد می کنیم که این خوراک را به همراه نان بربری یا سنگک تازه و سبزی های معطر، در آغاز روز میل نمایید و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه دوپیازه نخود و لوبیا چیتی | آموزش تهیه دوپیازه نخود و لوبیا چیتی خوشمزه به روش هندی

مواد لازم برای ۴ نفر

نخود    ۲ لیوان

لوبیا چیتی    ۲ لیوان

سیب زمینی    ۱ عدد

پیاز    ۳ عدد

سیر    ۵ حبه

زنجبیل رنده شده    ۱ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

ماست    ½ لیوان

ادویه گرام ماسالا    ۲ قاشق چایخوری

زردچوبه    ۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز    ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه    ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه دوپیازه نخود و لوبیا چیتی

مرحله اول

برای تهیه خوراک دوپیازه لوبیا چیتی و نخود به روش هندی ابتدا میبایست ۵ حبه سیر را شسته و پوست آن را جدا کرده و به خوبی آن را له نمایید. در ادامه سه عدد پیاز متوسط را به صورت نگینی خرد کرده یا رنده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله تابه ای را روی گاز قرار داده و کف آن را با روغن چرب نمایید. سپس پیازها را در آن ریخته و خوب تفت دهید تا نرم و طلایی شود. در ادامه سیرها را به پیازهای درون تابه افزوده و به خوبی تفت دهید تا عطرشان بلند شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک قاشق زنجبیل رنده شده را روی مواد ریخته و آن را با زردچوبه، فلفل قرمز و سیاه طعم دار نمایید. در نهایت دو قاشق چایخوری از ادویه گرام ماسالا و مقداری رب گوجه فرنگی را به مواد افزوده و مجددا تفت دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله، سیب زمینی و یک لیوان حبوبات پخته شده را که از قبل پوره کردید، درون تابه بریزید و به دلخواه ماست را به آن اضافه کنید، در نهایت باقی حبوبات را با مقداری آب درون تابه ریخته و درب آن را بگذارید تا بپزد.

مرحله پنجم

در صورت تمایل میتوانید از آب حبوبات نیز برای پخته شدن خوراک استفاده کنید. هنگامی که مواد درون تابه پخته شدند، آن را از روی گاز بردارید، دقت داشته باشید میزان غلظت خوراک به دلخواه خودتان است.

مرحله ششم

اگر تمایل دارید آن را با نان میل کنید بایستی خوراک غلیظ تر باشد و اگر بخواهید انرا به صورت ترید شده سرو کنید، باید آب بیشتری داشته باشد. برای تزیین این خوراک هندی خوشمزه میتوانید از لیموی تازه و سبزیجات معطر استفاده کنید. نوش جان.

نکات تهیه دو پیازه نخود و لوبیا

ادویه گرام ماسالا، ادویه ای هندی است که به دلیل ترکیبات آن تاثیرات فوقالعادهای در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و متابولیسم بدن دارد. شما میتوانید آن را از عطاری و فروشگاه های ادویه جات تهیه نمایید.

به یادداشته باشید که حتما حبوبات را قبل از مصرف چندین ساعت در آب قرار داده تا نفخ آن از بین برود. آب آن را در طی این مدت چندبار عوض کنید. قابل ذکر میباشد که لوبیا چیتی به دلیل نفخ کمتری که نسبت به دیگر لوبیاها دارد در مدت زمان کمتری بایستی در آب خیس شود.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار