آموزش تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری | آموزش تهیه مرغ سوخاری بدون پوست خوشمزه به روشی متفاوت

مرغ سوخاری معمولا با پوست تهیه می شود اما دراین دستور، یک سس تهیه می شود که مرغ درون آن خوابانده شده و سپس سرخ می شود. دراین حالت علاوه بر مزه خوبی که مرغ بدست می آورد، رنگ زیبای نیز پیدا می کند که این غذا را زیباتر و مجلسی تر می کند. این غذا را می توان در مهمانی ها با نان و دورچین سیب زمینی سرخ کرده یا در کنار برنج زعفرانی سرو نمود.

طرز تهیه مرغ سوخاری | آموزش تهیه مرغ سوخاری بدون پوست خوشمزه به روشی متفاوت

مواد لازم برای ۴ نفر

مرغ    ۸ تکه ران بدون پوست

سس کچاپ    ۳ قاشق غذا خوری

سس باربیکیو    ۲ قاشق غذا خوری

فلفل سبز    ۲ عدد

سیر    ۳ حبه

روغن زیتون    ۵ قاشق غذا خوری

آبلیمو    به مقدار دلخواه

ادویه کاری    ۱ قاشق چای خوری

دستور پخت مرغ سوخاری بدون پوست

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. سس کچاپ و سس باربیکیو را درون آن می ریزیم. سپس سیر را رنده یا له می کنیم و به سس اضافه می کنیم. فلفل سبز را به صورت حلقه ای خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون و ادویه را اضافه کرده و کمی آبلیمو می ریزیم. سپس مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. تکه های مرغ را به آن اضافه کرده و با دست مخلوط می کنیم تا مرغ ها به تمام مواد آغشته شود.

مرحله سوم

روی کاسه را با نایلون یا سلفون می پوشانیم و به مدت ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا به خوبی مزه دار شود. یک تابه گود بر می داریم و درون آن روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله چهارم

مرغ ها را از سس جدا کرده و به آرامی به روغن داغ اضافه می کنیم و سرخ می کنیم. بهتر است وقتی روغن داغ شد، حرارت را کم کنیم. سپس مرغ ها را تک تک یا دوتا دوتا سرخ کنیم تا یک دفعه دمای روغن افت نکند و مرغ ها به خوبی مغز پخت و سرخ شود.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار