آموزش تهیه کتلت مرغ کبابی

طرز تهیه کتلت مرغ کبابی | آموزش تهیه کتلت مرغ کبابی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

این کتلت ها ظاهر زیبا و طعم فوق العاده ای دارند و می توان در کنار نان های کوچک یا به صورت ساندویچی آن را به صورت فینگر فود در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ کبابی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کتلت مرغ کبابی | آموزش تهیه کتلت مرغ کبابی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ    ۲ عدد

پیاز کوچک    ۱ عدد

سیر    ۲ حبه

آرد سوخاری    ۲ قاشق غذا خوری

آرد    ۱ قاشق غذا خوری سر پر

تخم مرغ    ۱ عدد

شیر    ۱ قاشق غذا خوری

پودر فلفل قرمز و فلفل سیاه    به مقدار لازم

زیره و نمک    به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ کبابی

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه و مخصوص به صورت کبابی در ابتدای کار، سینه مرغ را به شکل تکه های بزرگ خرد می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و همراه مرغ و سیر درون غذا ساز می ریزیم و خوب مخلوط و پوره می کنیم.

مرحله دوم

سپس درون یک کاسه می ریزیم. تخم مرغ و آرد سوخاری و آرد و شیر را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. نمک و ادویه ها را هم به مخلوط گوشتی اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم. روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

سپس یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه ماهی تابه گریل را برداشته و کمی چرب می کنیم. روی حرارت قرار می دهیم تا تابه داغ شود. مقداری از مواد را برداشته و کف دست شکل می دهیم.

مرحله چهارم

سپس درون تابه گریل قرار می دهیم تا بپزد. وقتی یک طرف آن کبابی شد، برگردانده تا طرف دیگر آن نیز کبابی شود. از تابه خارج کرده و در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم. می توان کنار کتلت کبابی ها از سیب زمینی سرخ کرده و هر نوع سالادی استفاده کرد.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار