آموزش تهیه نان حبابی

طرز تهیه نان حبابی | آموزش تهیه نان حبابی خوشمزه و ساده به روش سنتی

نان حبابی یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان حبابی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه نان حبابی | آموزش تهیه نان حبابی خوشمزه و ساده به روش سنتی

مواد لازم نان حبابی

آرد کامل    ۳۵۵ گرم

شیر یا آب    ۱۸۰ میلی لیتر

شیر عسلی    ۱۱۵ گرم

مخمر    ۶ گرم

نمک    ۳ گرم

کره    ۳۰ گرم

طرز تهیه نان حبابی

مرحله اول

برای تهیه نان حبابی خوشمزه در ابتدای کار شیر یا آب را به همراه شیر عسلی درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا برقی با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه خمیر مایه یا مخمر را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را مجددا کمی مخلوط می کنیم، سپس آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در همین حین مواد را ابتدا با لیسک مخلوط کرده، سپس با دست ورز می دهیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر شکل گرفت کره و نمک را اضافه می کنیم و به ورز دادن خمیر ادامه می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم شود. در ادامه کاسه را چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی آنرا با سلفون یا پارچه می پوشانیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت هوای اضافی خمیر را با دست می گیریم، سپس خمیر را به ۷۰ چانه ۱۰ گرم تقسیم می کنیم. در صورت تمایل می توانیم نصف چانه ها را ابتدا درون شیر، سپس درون کنجد بغلتانیم تا نان مجلسی تری داشته باشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس چونه ها را به ترتیب و شکل دلخواه درون قالب کنار هم می چینیم. حالا روی قالب را پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت یک ساعت دیگر استراحت کنند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود. در نهایت قالب را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا نان به طور کامل بپزد، سپس آن را با کره رومال کرده و سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار