آموزش تهیه پیتزا

طرز تهیه پیتزا با سس ماکارونی | آموزش تهیه پیتزا با سس ماکارونی خوشمزه به روش خانگی

این پیتزا بر خلاف این که گوشت ندارد ولی بافت خوبی که قارچ و سویا روی آن ایجاد می کند، باعث می شود یک پیتزای خوش طعم و خوشمزه ایجاد شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا با سس ماکارونی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا با سس ماکارونی | آموزش تهیه پیتزا با سس ماکارونی خوشمزه به روش خانگی

مواد لازم پیتزا با سس ماکارونی

سس ماکارونی با سویا و قارچ    ۱ قوطی

پودر خمیر پیتزا    ۱ بسته

رب گوجه فرنگی    به مقدار لازم

آب    ۱ پیمانه معادل ۲۷۰ سی سی

روغن مایع    ۴ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای سس

پیاز متوسط    ۱ عدد

روغن زیتون    ۶ قاشق غذا خوری

گوجه پوره شده    ۵ عدد

برگ ریحان    ۱۰۰ گرم

سیر    ۳ حبه

رزماری    ۱ قاشق غذا خوری

سس کچاپ    ۲ قاشق غذا خوری

نمک    نصف قاشق چای خوری

فلفل سیاه    نصف قاشق چای خوری

پاپریکا    نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه پیتزا با سس ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه پیتزای خوشمزه با سس ماکارونی در ابتدای کار، پودر خمیر پیتزا را داخل یک کاسه می ریزیم. خمیر مایه و آب و روغن را به آن اضافه کرده و ورز می دهیم. به مدت ۳۰ دقیقه در جای گرم استراحت می دهیم تا به عمل آید.

مرحله دوم

پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن زیتون روی حرارت قرار می دهیم. پیاز نگینی شده و پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

وقتی شروع به جوشیدن کرد، ریحان ساطوری شده و سیر له شده و رزماری و سس کچاپ و رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل سیاه و پاپریکا را به آن اضافه می کنیم و انقدر روی حرارت نگه می داریم تا به غلظت مورد نظر برسد.

مرحله چهارم

کف قالب را کمی چرب می کنیم. خمیر را کف قالب مورد نظر پهن می کنیم به طوری که دیواره ها کمی لبه دار شود. ۲۵ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا نیم پز شود. سپس از فر خارج می کنیم.

مرحله پنجم

سپس روی آن را مقداری کچاپ و سس آماده شده می ریزیم و پخش می کنیم. سپس کمی پنیر پیتزا روی آن می پاشیم. مایه گوشتی (کنسرو ماکارونی با سویا و قارچ) را روی آن می ریزیم و مجدد یک لایه پنیر پیتزا روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

حالا ۱۰ دقیقه داخل فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم در حدی که پنیر ذوب شود. از پودر آویشن و فلفل سفید به عنوان چاشنی استفاده می کنیم. بهتر است برای این که رطوبت خمیر از دست نرود، آب را روی پنیر پیتزا اسپری کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار