آموزش تهیه پلو جعفری

طرز تهیه پلو جعفری | آموزش تهیه پلو جعفری خوشمزه و مخصوص زعفرانی با گوشت مرغ

این غذا به دلیل عطر و بوی جعفری خیلی خوشمزه است و با توجه به سبزیجات رنگی استفاده شده، ظاهر زیبایی هم دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو جعفری در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پلو جعفری | آموزش تهیه پلو جعفری خوشمزه و مخصوص زعفرانی با گوشت مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله یا سینه مرغ    ۴۰۰ گرم

پیاز    ۱ عدد

کره    ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار لازم

دارچین    کمی

زعفران دم شده    به مقدار لازم

جعفری خرد شده    ۱ پیمانه

هویج    ۱ عدد

نخود فرنگی    نصف پیمانه

لوبیا سبز    نصف پیمانه

آب مرغ یا آب معمولی    نصف پیمانه

برنج    دو و نیم پیمانه

ذرت    یک سوم پیمانه

طرز تهیه پلو جعفری

مرحله اول

برای تهیه پلوی خوشمزه و مجلسی با جعفری در ابتدای کار، سینه مرغ یا فیله را به صورت نواری برش می دهیم. پیاز را هم شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. یک تابه را با ۱ قاشق غذا خوری کره روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

مرغ ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که رنگ مرغ ها عوض شد، پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. به آن نمک و فلفل سیاه و کمی دارچین و زعفران دم شده را اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت بالا سرخ شود.

مرحله سوم

وقتی که مغز پخت شد، جعفری خرد شده را اضافه کرده و تا زمانی که مواد یکدست سرخ شود، تفت می دهیم. هویج را شسته و خرد می کنیم. یک تابه برداشته و هویج و نخود فرنگی و ذرت و لوبیا سبز را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آب مرغ و ۱ قاشق کره و کمی زعفران به آن اضافه می کنیم. در ادامه کمی نمک زده و روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزد و کاملا به روغن بیفتد و سرخ شود. می توان اگر در دسترس بود از سویا سبز نیز استفاده کرد.

مرحله پنجم

برنج را که از یک ساعت قبل با کمی آب و نمک خیس کرده ایم درون قابلمه آب در حال جوش می ریزیم و تا نیم پز شود. سپس آن را آبکش می کنیم. یک قابلمه دیگر برداشته و کمی روغن کف آن می ریزیم. ته دیگ دلخواه (نان یا سیب زمینی) را کف قابلمه می چینیم.

مرحله ششم

در مرحله پایانی برنح و سبزیجات و مواد گوشتی را لایه لایه درون قابلمه می ریزیم. در آخر روی برنج را زعفران دم شده می ریزیم و می گذاریم روی حرارت خیلی کم تا دم بکشد. موقع سرو روی آن پیاز داغ و زرشک می ریزیم و سرو می کنیم.

 

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار