طرز تهیه میت بال اسپایسی | آموزش تهیه میت بال اسپایسی خوشمزه و مخصوص با گوشت

میت بال ها یا همان کوفته قلقلی را می ‌توان با انواع مواد داخلی درست کرده و غذاهای متنوع را با سس های دلخواه درست کرد و خوراک های مختلفی را تهیه نمود که همگی جذاب و هیجان انگیز هستند. میت بال با سس انار معمولا همراه برنج و یا پاستا سرو می ‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میت بال اسپایسی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه میت بال اسپایسی | آموزش تهیه میت بال اسپایسی خوشمزه و مخصوص با گوشت

مواد لازم میت بال اسپایسی

گوشت چرخ کرده    نیم کیلو گرم

تخم مرغ    ۱ عدد

آرد سوخاری    ۲ قاشق غذا خوری

زردچوبه، فلفل قرمز و سماق و فلفل سیاه    به میزان لازم

پیاز رنده شده آب گرفته شده    ۱ عدد

جعفری ساطوری    ۲ قاشق غذا خوری

رب انار    ۳ قاشق غذا خوری

دانه انار    ۱ لیوان

طرز تهیه میت بال اسپایسی

مرحله اول

برای تهیه میت بال خوشمزه با طعم اسپایسی در ابتدای کار، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ و ادویه ها را درون یک کاسه می ریزیم و مخلوط می ‌کنیم و کمی ورز می ‌دهیم. بعد گلوله هایی به اندازه گردو درست می‌ کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس میت بال ها را درون آن تفت می ‌دهیم. حالا داخل همان روغن، رب انار، دانه های انار و دو لیوان آب می ‌ریزیم و می ‌گذاریم جوش بیاید.

مرحله سوم

در این مرحله میت بال ها را به آرامی داخل آن می ‌گذاریم تا بپزد و سس غلیظ شود. به این نکته باید توجه داشته باشید که وقتی سس در حال جوشیدن است باید گوشت قلقلی را اضافه کنیم، چون ممکن است از هم باز شوند.

مرحله چهارم

سپس نمک و فلفل سیاه را با توجه به ذائقه تنظیم می ‌کنیم. این غذا باید کمی تند باشد. اگه شیرین دوست داریم، می توان یک قاشق شکر هم به سس اضافه کرد. در پایان میت بال ها را با پلو دمی (کته) سرو می ‌کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار