طرز تهیه چیپس رزت سیب زمینی | آموزش تهیه چیپس رزت سیب زمینی پیش غذای ساده و شیک

چیپس رزت سیب زمینی یکی از انواع پیش غذاهای شیک و جدید بین المللی است که معمولا برای تزیین غذا استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس رزت سیب زمینی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه چیپس رزت سیب زمینی | آموزش تهیه چیپس رزت سیب زمینی پیش غذای ساده و شیک

مواد لازم چیپس رزت سیب زمینی

سیب زمینی    ۴ عدد متوسط

کره    ۳۰ گرم

آویشن    ۱ قاشق چایخوری

نمک    ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه    ½ قاشق چایخوری

روغن سرخ کردن    به مقدار کافی

طرز تهیه چیپس رزت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه چیپس سیب زمینی رزت خوشمزه ابتدا سیب زمینی را پوست می گیریم، سپس به صورت نگینی درشت خرد می کنیم و با آب سرد می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی ها به طور کامل از بین برود.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی های خرد شده را به همراه ۱ تا ۲ لیوان آب و کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که برای اینکه طعم سیب زمینی حفظ شود، بهتر است آنرا با آب کم بپزیم و اجازه دهیم آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شود، سپس سیب زمینی ها را به صورت داغ درون یک کاسه مناسب بریزیم.

مرحله چهارم

حالا کره را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن به کاسه اضافه کرده و با پشت قاشق سیب زمینی ها را به طور کامل له می کنیم تا ادویه ها و کره به طور کامل به خورد سیب زمینی بروند و بافت آنرا نرم تر کنند.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. در ادامه سیب زمینی رها درون قیف با ماسوره گل می ریزیم و با فاصله روی کاغذ روغنی قیف می زنیم.

مرحله ششم

حالا سینی را به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند. برای طلایی شدن رنگ سیب زمینی ها چند دقیقه گریل را روشن می کنیم. در نهایت این چیپس خوشمزه را با سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار