پوست

رازهای داشتن پوست شفاف در 30 سالگی ! | مراقبت پوست بعد از 30 سالگی چگونه است؟

داشتن پوست شفاف نیازمند فاکتورهاییست که در این مطلب آن ها را مطرح کرده ایم.

رازهای داشتن پوست شفاف در 30 سالگی ! | مراقبت پوست بعد از 30 سالگی چگونه است؟

پوست شفاف و سالم همیشه از دغدغه های خانم ها بوده است. محصوصا بعد از 30 سالگی همگی به دنبال مراقبت های پوستی برای داشتن پوست شفاف و بهتر هستند. اما مسئله ای که باید بدانید این است که برای داشتن پوست شفاف در همه صورت و از هر سنی باید مراقبت های پوستی را شروع کنید.

پوست از چند سالگی شروع به تغییر می کند؟

سرعت جایگزینی سلول ‎های پوستتان خیلی زود و از بیست سالگی شروع به افول می‎کند. زمانی که به سی سالگی می‎رسید، سلول‎های جدید هر 28- 35 روز نمایان می‎شوند، در حالی که زمانی که یک کودک بودید آن‎ها حدود هر 14 روز جایگزین می‎شدند. دکتر Joshua Zeichner مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی درماتولوژی در مرکز درمانی Mount Sinai به ما می‎گوید: «این یعنی سلول‎ های مرده در سطح پوست شروع به انباشته شدن روی هم کرده و در بازتاب نور دخالت می‎کنند. این مسئله معمولا به عنوان فقدان درخشندگی شناخته می‎شود.»

نکات کلی که در مقاله پایین بیشتر به این موضوعات میپردازیم

پاکسازی پوست

لایه برداری پوست

محافظت از پوست

آبرسانی به پوست

ضدآفتاب‌های مناسب پوست

مرطوب‌کننده‌های مناسب پوست

کمک به کلاژن‌سازی

اهمیت پوست دور چشم‌ها

نوشیدن آب

پرهیز از استرسش

آسیب‌های ناشی از آفتاب خود را نشان می‌دهند

آن روزهایی را که برای زدن کرم ضد‌آفتاب تنبلی می‌کردید، به خاطر دارید؟ پس اگر پا در سی سالگی گذاشتید و ناگهان با لکه‌های تیره و حتی کک و مک رو به ‌رو شدید، تعجب نکنید! این یعنی اشعه‌های آفتاب به ‌تدریج به زیر پوست شما راه پیدا کرده و در حال کشتن سلول‌های آن هستند. ترسناک است؟ پس ضد آفتاب بزنید

هر چند وقت باید اقدام به لایه برداری و پاکسازی پوست صورت کرد؟

از آنجایی که سلول‎های پوستتان مثل همیشه جایگزین نمی‎شوند، شما می‎توانید از شر این سلول‎های مرده به صورت دستی خلاص شوید تا سلول‎ های جدیدتر و روشن ‎تر زیرین پدیدار شوند. این نه تنها پوستتان را درخشنده ‎تر می‎کند بلکه کمک می‎کند مطمئن شوید محصولاتی که از آن‎ ها در سطح پوستتان استفاده می‎کنید عمیق‎ تر جذب می‎شوند. دکتر Zeichener استفاده از یک اسکراب لایه‎ بردار ملایم را برای لایه‎ برداری و بهبود درخشندگی پوست توصیه می‎کند. او می ‎افزاید: «با یک بار در هفته شروع کنید و بنابر تحملتان به دو یا سه بار در هفته افزایش دهید.»

آبرسانی پوست

 معمولاً بعد از ۳۰ سالگی به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی پوست کم می‌شود در نتیجه بیشتر در معرض خشکی است.

از خشک شدن پوست در اثر کم‌آبی جلوگیری کنید. بیشتر از ۵ دقیقه دوش آب گرم نگیرید و با آب ولرم حمام کنید. آب خیلی گرم چربی طبیعی روی پوست شما را از بین می‌برد. معمولاً بعد از ۳۰ سالگی به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی پوست کم می‌شود در نتیجه بیشتر در معرض خشکی است. برای مراقبت از پوست در مقابل خشکی، از شامپوهای شستشوی حاوی مرطوب کننده استفاده کنید و بعد از آن با کرم‌های مرطوب کننده از پوست محافظت کنید.

به راحتی می‌توانید در خانه ترکیب‌ موثری را برای آبرسانی تهیه کنید: ۴ – ۵ قطره از هر کدام از مواد معرفی شده را با دو لیوان آب مخلوط کنید و روی بدن اسپری کنید: روغن بدن + روغن بادام + روغن ویتامین ای + روغن کنجد.

چرا با افزایش سن صورتمان جوش می زند؟

شما فکر می ‎کردید که ورود به دوران سی ‎سالگی به معنی پایان روزهای بررسی کردن قسمت‎ های محصولات مربوط به آکنه در داروخانه‎ محلیتان باشد. اما خیلی‎ ها از دانستن این مسئله شگفت ‎زده می‎ شوند که فعالیت هورمون‎ های آکنه‎ در خانم‎ های بالغ در این دهه (سی‎ سالگی) با توجه به تغییرات سطح هورمون ‎ها افزایش می‎یابد. هورمون‎ ها بنا به ده‎ها هزار ‎علت می‎توانند نامنظم شوند، از جمله قرص‎ های پیشگیری از بارداری، بارداری و حتی زندگی استرس ‎زای مدرن.

متأسفانه شما نمی ‎توانید با آکنه‎ های بزرگسالی همانند جوش‎ های دوران نوجوانیتان رفتار کنید. مسئله ‎ای که دکتر Levin توضیح می‎دهد این است که انعطاف ‌پذیری پوست یک فرد بالغ بسیار کمتر از پوست یک نوجوان است و (سلول‎ های آن) کمتر جایگزین می‎شود. در نتیجه برای مشاهده‎ نتیجه‎ یک درمان موضعی، نسبت به پوست یک نوجوان زمان بیشتری نیاز است. او می‎گوید: «به علاوه از آن‎ جایی که بسیاری از زنان و مردان بالغ احساس می ‎کنند که “نباید جوش بزنند”، این باعث نگرانی است که بیماران به طور مداوم از انواع مختلفی از محصولات استفاده می‎ کنند که باعث خشکی و تحریک شدن پوستشان می‎شود و آکنه را بدتر می‎کند.»

چگونه جلوی جوش زدن صورت را بگیریم: به برنامه‎ روزانه‎ خود یک درمان آکنه اضافه کنید.

از آن‌ جایی که پوست خشک‎ تر و حساس ‎تر است و درمان التهاب برایش سخت‎تر است، دکتر Levin در مورد استفاده از درمانی مشابه آنچه زنان در سال‎های نوجوانی برای بهبود جوش‎ هایشان استفاده میکردند، هشدار می‎دهد. در عوض او یک پاک ‎کننده‎ ملایم، یک داروی فعال موضعی، مرطوب ‎کننده و ضد آفتاب را توصیه می‎کند. اگر می‎خواهید چیز دیگری را به برنامه ‎تان اضافه کنید، هر چند وقت یکبار از محصول جدیدی که محرک پوست نباشد استفاده کنید. یکی از بهترین درمان‎ های او ژل دیفرین است، که قبلا فقط با نسخه قابل تهیه بود و حالا به عنوان رتینول بدون نیاز به نسخه در دسترس است. دکتر می‎گوید: «این محصول نه تنها جایگزینی سلول ‎ها را متعادل می‎کند، بلکه دارای خاصیت ضد التهاب است و همچنین با استفاده‎‎ منظم، بافت و رنگ پوست را بهبود می ‎بخشد. باعث خشکی و تحریک پوست نمی‎شود و یک ژل سبک می‎تواند به راحتی به همراه یک محصول مراقبت از پوست روزانه، به عنوان یک ترکیب فعال مستقل یا در ترکیب با دیگر داروهای آکنه استفاده شود.»

کمک به افزایش کلاژن‌سازی برای مراقبت از پوست

کلاژن یکی از موارد مهم در بازسازی و جوانسازی پوست است. بعد از سن ۳۰ سالگی روند تولید کلاژن کند می‌شود پس باید به تولید آن کمک کرد. اگرچه کرم‌های حاوی کلاژن به بازسازی پوست کمک می‌کنند اما نقش تغذیه در کلاژن‌سازی مهم‌تر است. ماهی، سبزیجات تازه‌ی سبز، ویتامین ث، تخم مرغ، گوجه فرنگی، مغز تخم کدو، آووکادو، سیر، دانه‌ی گیاه شیا و ژلاتین منابع مهم در تولید کلاژن بدنتان هستند. از متخصص تغذیه برای مکمل‌هایی که به کلاژن‌سازی کمک می‌کنند نیز مشورت بخواهید.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار