قصد بچه دار شدن داری ؟ بهترین زمان برای بچه دار شدن + جزئیات کامل

در دین اسلام توصیه هایی در مورد بهترین زمان و شرایط مهم بچه دار شدن ذکر شده است که لازم است هر زوجی قبل از بچه دار شدن در مورد آن ها اطلاعاتی داشته باشد.

قصد بچه دار شدن داری ؟ بهترین زمان برای بچه دار شدن + جزئیات کامل

پس از گذشت چندین ماه از مراسم ازدواج زمزمه هایی درباره بچه دار شدن زوج جوان از گوشه و کنار شنیده می شود.

برخی از زوجین خیلی زود پس از مراسم ازدواجشان فرزند دار می شوند اما برخی دیگر دوست دارند بعد از چندین سال بچه دار شوند.آیا می‌دانید بهترین زمان برای بچه دار شدن چه وقت است؟

برای دانستن جواب این سؤال مهم بخش ابتدایی متن را با توصیه هایی از اسلام شروع میکنیم و سپس به نظرات کارشناسان در این مورد میپردازیم.

بهترین زمان برای بچه دار شدن از نظر اسلام

آمیزش و همبستری برای بچه دار شدن در زمان ‌های زیر مستحب است: 

شب دوشنبه: فرزند حافظ کتاب خدا و راضی به آنچه خداوند برایش مقدر کرده، می شود.

شب سه شنبه : شهادت روزی اومی شود، خداوند او را با مشرکان عذاب نمی کند، دهانش خوشبو، دلش رحیم و جوانمرد خواهد بود، زبانش از دروغ، غیبت وتهمت و پاک باک می ماند.

شب پنج شنبه : حاکمی از حکما و یا عالمی از علما خواهد شد.

روز پنج شنبه هنگام زوال : سلامتی دین و دنیا روزی اش خواهد بود.

شب جمعه : بچه خطیب و سخنگو خواهد شد.

روز جمعه موقع عصر : فرزند از دانایان مشهور خواهد شد.

شب جمعه بعد از نماز عشا : فرزند از ابدال ( شبیه به والدین )می شود.  (وسائل الشیعه ؛ ج7 ، باب 190)

و اما نظر روانشناسان :شرایط مهم و لازم برای زمان بچه دار شدن

ادامه مطلب را با نظرات روانشناسان پیش می بریم. بهتر است فرزند آوری در شرایط مناسب خودش اتفاق بیافتد تا هم زوجین و هم فرزند تازه به دنیا آمده، بتوانند در آرامش بیشتر زندگی خود را سپری کنند. این شرایط مناسب عبارتند از :

سن ازدواج

از بهترین اعمال نزد خدا تولید نسل است اما بهتر است این عمل در شرایط مناسب باشد. برای بچه دار شدن لازم است به سن ازدواجتان توجه کنید و اگر سن ازدواجتان بالا بوده زودتر بچه دار شوید زیرا بارداری در سنین بالاتر خطرناک است.

اعداد و ارقام گذاشتن ممنوع

یک زوج اگر بخواهند بچه دار شوند باید به معیارها و ملاک های خودشان برای والد شدن توجه کنند و به نظرات دیگران و اعداد و ارقامی که برای بچه دار شدن می گویند توجه نکنند. برخی افراد توصیه می کنند بعد از 1 الی 2 سال بعد از ازدواج بچه دار شوند و برخی دیگر 4 الی 5 سال را برای بچه دار شدن مناسب می‌دانند.

وقت کافی داشتن والدین

کودک برای رشد روحی و ذهنی خود نیاز به رسیدگی والدین دارد و اگر والدین نتوانند نیازهای کودک را برآورده کنند و زمان کافی برای بودن در کنار کودک اختصاص دهند، کودک دچار مشکلات روحی می شود و می پندارد که والدینم قطعا مرا دوست ندارند که هیچ‌گاه در کنار من نیستند. پس بهتر است والدینی که هر دو تمام وقت کار می کنند تا رسیدن به تعادل در کارشان بچه دار نشوند.

گذاشتن وقت کافی برای کودکان

وضعیت مالی در حد متوسط

درست است که می گویند فرزند با خودش روزی می آورد اما والدین حتما باید قبل از فرزند دار شدن از حداقل امکانات مالی برای برآورده نمودن نیازهای فرزند مانند خوراک و پوشاک و مسکن برخوردار باشند. اگر توان مالی پایینی دارید و نمی توانید برای کودکتان غذا و لباس تهیه کنید تا بهتر شدن وضع مالی خود بچه دار نشوید.

نکته عکس این موضوع والدین کمالگرایی هستند کهمی گویند باید از امکانات مالی بسیار بالایی برخوردار باشیم تا بتوانیم از فرزندی نگه داری کنیم، اما این نگرش نسبت به فرزند دار شدن نیز اشتباه است.

رسیدن به تفاهم کامل

زوجین قبل از بچه دار شدن باید بتوانند مشکلات و مسایل خود را بدون ایجاد بحث و مشاجره و قهر کردن های طولانی حل کنند. از مهم ترین نیازهای هر فرزندی این است که در خانواده احساس آرامش و امنیت کند و دایما شاهد مشاجره و بحث والدینش نباشد.

رسیدن به تفاهم کامل برای بچه دار شدن

برنامه ریزی کنید

برای بچه دار شدن برنامه ریزی کنید یعنی وظایف خود و همسرتان را بعد از آوردن فرزند برنامه ریزی نمایید و برای داشتن اوقات فراغت با یکدیگر نیز روش هایی را به کار ببرید که با ورود فرزند، از همسرتان فاصله عاطفی نگیرید.

فرزند پروری

قبل از اینکه اقدام به آوردن فرزند کنید لازم است مهارت هایی را به دست آورید تا بتوانید بهترین رفتار را در مواقع گوناگون با فرزندتان داشته باشید.

بهترین زمان برای بارداری

بهترین سن باروری برای آقایان و خانم ها

بهترین سن باروری برای آقایان بین 20 تا 30 سالگی است. با این حال آقایان هیچ محدودیت سنی از لحاظ بچه دار شدن ندارند. در سنین بالا تا حدودی قدرت باروری کمتر می شود اما معمولا تا آخر عمر اسپرم وجود دارد.

سن بچه دار شدن

بهترین سن برای بارداری خانم ها معمولا 25 و 26 سالگی است که احتمال دیابت، فشارخون و کاهش رشد جنین و ناهنجاری های جنینی که بیشتر به علت سه تایی شدن کروموزوم های 13، 18 و 21 اتفاق می افتد، بسیار کم است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار