استقلال| حسین حسینی

دروازه بان استقلال در دنیا رکورددار شد

تداوم حضور سیدحسین حسینی در استقلال، خروجی آماری جالبی داشته است.

دروازه بان استقلال در دنیا رکورددار شد

خبرملت: سید حسین حسینی بالاخره قراردادش با استقلال را تمدید کرد تا به یکی از بازیکنان باثبات تاریخ این تیم تبدیل شود. او که از تابستان سال 91 آبی‌پوش شده تا به امروز که مدیران، مربیان و بازیکنان زیادی به این تیم آمده و رفته‌اند، همواره بازیکن استقلال بوده است.

به گزارش فوتبالی، البته استفاده از واژه "ثبات" برای دوران حضور سیدحسین حسینی در استقلال کار راحتی نیست چرا که او از وقتی به دروازه‌بان اول استقلال تبدیل شده چندین مرتبه ساز جدایی‌ کوک کرده که آخرین مرتبه‌اش به همین یک ماه پیش برمی‌گردد. با این حال شرایط همیشه به نحوی پیش رفته که او و استقلال تا به امروز از یکدیگر جدا نشده‌اند. او البته در مقطعی که هنوز حسابی معروف نشده بود، به دلیل خدمت سربازی موقتا از استقلال جدا شد اما بلافاصله به این تیم برگشت.

سید حسین حسینی در اولین فصل حضورش در استقلال با این تیم به قهرمانی لیگ برتر رسید. او در تیم رویایی امیر قلعه‌نویی نیمکت نشین و اصطلاحا تعویضی سید مهدی رحمتی بود. تا پایان لیگ هجدهم که رحمتی از استقلال جدا شد، نیمکت‌نشینی حسینی ادامه داشت و در واقع از آغاز لیگ نوزدهم بود که سید حسین با حضور استراماچونی روی نیمکت آبی‌ها به دروازه‌بان اول این تیم تبدیل شد.

مهمترین نکته‌ای که حسین حسینی را از دیگران متمایز می‌کند این است که او در این مدت 12 بار تغییرات روی نیمکت استقلال را دیده و در این تیم زیر نظر 9 سرمربی مختلف کار کرده است. آماری که بعید است بازیکنی در لیگ برتر و حتی در فوتبال دنیا آن را تجربه کرده باشد. مربیانی که حسینی در استقلال با آنها کار کرده عبارتند از: امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر، آندره‌آ استراماچونی، مجید نامجومطلق، محمود فکری، فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو و قرار است جواد نکونام هم به این فهرست اضافه شود.

در واقع می‌توان کاپیتان استقلال را به عنوان مهره باثبات دوران بی‌ثباتی این تیم معرفی کرد. بازیکنی که هم تیم کهکشانی اوایل دهه 90 را همراهی کرد و هم در فصل‌هایی که استقلال ناکام بوده، کنار این تیم حضور داشته است.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار