زلزله| زلزله تهران| زمین لرزه

فوری؛ زلزله تهران را لرزاند | زلزله تهران چند ریشتری بود؟

این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین در حوالی قیامدشت اعلام شده و تا مناطق مرکزی شهر تهران هم این زلزله خفیف احساس شده است.

فوری؛ زلزله تهران را لرزاند | زلزله تهران چند ریشتری بود؟

خبرملت: بنابر گزارشها زلزله ۳.۶ ریشتری قیامدشت در شرق استان تهران را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین در حوالی قیامدشت اعلام شده و تا مناطق مرکزی شهر تهران هم این زلزله خفیف احساس شده است.

بنا بر اعلام شاهین فتحی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم به دنبال زمین لرزه  3.6 ریشتری حوالی ساعت 7 و 4 دقیقه امروز در  قیامدشت در شرق استان تهران، پایگاه‌های امداد و نجات این استان به صورت کاملا آماده باش درآمدند و این زمین‌لرزه تاکنون خسارتی نداشته است.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت : با توجه به وقوع زلزله 3.6 دهم ریشتری در شرق استان تهران، مدیریت بحران با اعلام به  تمامی دستگاه‌های عضو ستاد در آماده‌باش کامل قرار گرفته است. خوشبختانه تاکنون خسارتی از این زلزله اعلام نشده است. ماشین‌آلات و سوله‌های اسکان‌ آمادگی کامل دارند. مردم آرامش خود را حفظ کنند.

آماده باش مدیریت بحران در پی زلزله تهران

به دنبال وقوع زمین‌لرزه ۳.۶ ریشتری که مناطقی از جنوب شرق تهران را لرزاند، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده‌باش کامل ستاد بحران خبر داد و سرپرست مرکز اورژانس تهران نیز اعلام کرد که زلزله مصدومی نداشته است.

حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت ۷:۰۴ صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر ۱۰ کیلومتری قیامدشت، ۱۱ کیلومتری ری و ۱۳ کیلومتری باقر شهر را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزاند.  

وی با بیان اینکه این زلزله خسارتی نداشته است، گفت: با این وجود ستاد مدیریت بحران استان تهران به حالت آماده‌باش کامل درآمده است و تمامی ماشین‌آلات و سوله‌های اسکان و ... در آماده‌باش قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین از مردم خواست که خونسردی خود را حفظ کرده و به اخبار بی اساس توجه نداشته و خبرها را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

همچنین محمد اسماعیل توکلی، سرپرست مرکز اورژانس تهران نیز در این خصوص به ایسنا گفت: تمامی پایگاه‌ها و تیم‌های اورژانس در آماده‌باش کامل قرار دارند. خوشبختانه این زلزله خسارت جانی و مالی برجای نگذاشته و هیچ مورد مصدوم نیز تا کنون به اورژانس مراجعه نکرده است. آماده‌باش تیم‌های اورژانس همچنان ادامه دارد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار