خبر مهم درباره واردات خودرو | واردات خودرو به کجا رسید؟

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با اظهارات رئیس مجمع درباره واردات خودرو، مصوبه هیئت عالی نظارت لازم الاجرا نیست. یعنی تا حصول نتیجه نهایی، دولت موظف است طبق مصوبه بودجه عمل کرده و اقدام به واردات خودرو کند.

خبر مهم درباره واردات خودرو | واردات خودرو به کجا رسید؟

علیرضا سلیمی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودرو، اظهار داشت: با صحبت های دیروز آیت الله آملی لاریجانی مبنی بر عدم تایید مصوبه هیئت عالی نظارت در صحن مجمع این مصوبه مورد تشکیک واقع شده است.

وی افزود: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از هیئت عالی درخواست کرده است که تمام اسناد و استدلال های خود را مبنی بر عدم ورود خودرو خارجی به کشور را به صحن مجمع بیاورد تا در صحن مجمع درباره آن تصمیم گیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با این اظهارات رئیس مجمع، مصوبه هیئت عالی نظارت لازم الاجرا نیست. یعنی تا حصول نتیجه نهایی، دولت موظف است طبق لایحه بودجه عمل کرده و اقدام به واردات ۷۰ هزار خودرو کند.

سلیمی تصریح کرد: از این رو مصوبه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت درباره مصوبه واردات خودرو کن لم یکن تلقی می شود.

 آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار جمعی از مسئولان و اعضای قوای مجریه، مقننه و قضاییه با اشاره به مصوبه جنجالی واردات خودرو، اظهار داشت: در همین موضوع واردات خودرو جنجال‌هایی به راه افتاد و آن را بهانه‌ای برای حمله به کلیت مجمع قرار دادند در حالی که صحن مجمع درباره این مصوبه نظری نداده است و برخی بدون توجه و بدون آگاهی، مجمع تشخیص و هیأت عالی نظارت را یکی می‌پندارند.

وی افزود: هیأت عالی نظارت با بررسی‌های مختلف کارشناسی برخی بندهای مصوبه مربوط به واردات خودرو را مغایر سیاست‌های کلی نظام دانسته است این نظر هیات عالی نظارت است که با رأی اکثریت به تصویب رسیده است. ممکن است کسانی به این نظر ایراد داشته باشند، اما نباید باب تخریب و توهین به هیات عالی نظارت را به این بهانه باز کرد. ایراد هیات عالی نظارت در واقع برخی خصوصیات و یا ابهامات این مصوبه است که امیدوارم دلایل آن به صورت دقیق و مشروح برای مردم تبیین شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته گفت: در موضوع واردات خودرو جنجال‌هایی به راه انداختند و آن را بهانه ای برای حمله به کلیت مجمع قرار دادند در حالی که صحن مجمع در باره این مصوبه نظری نداده است.

منبع: فارس

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار