یارانه جدید

واریز یارانه جدید امشب به حساب خانوارها | 600 هزار تومان یارانه نقدی نصیب چه کسانی می شود؟

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها کشور، رئیسی ساعت ۲۴ امشب ۲۵ اسفند ماه یارانه نوروز واریز می‌شود. کمک معیشتی ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشتی عید نوروز است.

واریز یارانه جدید امشب به حساب خانوارها | 600 هزار تومان یارانه نقدی نصیب چه کسانی می شود؟

یارانه نقدی یکی از کمکهای دولت برای کمک سرپرستان خانوار است. یارانه نقدی برای کمک به خانواده هایی با درآمد پایین یا متوسط است.خانواده های پردرآمد به یارانه نقدی نیازی ندارند و باید این مساله مدیریت شود. مبلغ یارانه نقدی معمولا هرسال افزایشی می شود.مطالب بیشتر درباره یارانه نقدی را در ادامه می خوانید.

واریز یارانه جدید به حساب مردم امشب

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز آغاز شد. یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه نوروز دریافت می‌کند. با این واریزی مبلغ یارانه برای چهار دهک اول به بیش از ۹۵۰ هزار تومان می‌رسد.

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز آغاز شد. براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها امشب ۱۲ میلیون و ۳۸۵ هزار سرپرست خانوار مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کنند.

 با یارانه ۴ نفر یک کیلو گوشت بخرید!

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها کشور، رئیسی ساعت ۲۴ امشب ۲۵ اسفند ماه یارانه نوروز واریز می‌شود. کمک معیشتی ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشتی عید نوروز است.

رئیس جمهور در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، یارانه حمایت معیشتی عید باستانی نوروز به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال به ازای هر یک از اعضای خانواده به حساب سرپرستان ۱۲ میلیون ۳۵۸هزار سرپرست خانوار واریز می شود.

مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

چهار دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند.

مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. یعنی یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه سال نو دریافت می‌کند.

این خانوار از مشمولان یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین نیز هستند. یعنی ۱۷۲ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین و ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کرده‌اند. با یارانه نوروز، مجموع یارانه واریزی برای خانوارهای چهار دهک اول، ۹۵۴ هزار تومان است./تجارت نیوز

یارانه نقدی جدید

 جبار کوچکی‌نژاد درباره درآمدهای نفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: فروش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز با قیمت هر بشکه ۶۰ دلار در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شد که کار دشواری است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حال باید دید مذاکرات به کجا ختم می‌شود گفت: چنانچه مذاکرات به بن بست رسد، قطعاً حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر و فروش نفت با مشکل مواجه شده و درآمد دولت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند که رقم بسیار بالایی است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در مورد تکلیف مجلس به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دهک‌بندی خانوارهای یارانه‌بگیر و نظارت مجلس شورای اسلامی بر آن افزود: مجلس وزارت کار را موظف به تجمیع اسامی تمامی حقوق بگیران از نهادهای حمایتی کرد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: تا پیش از این اسامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی، کمیته امداد خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان امام تجمیع نشده بود و از این پس اسامی این افراد باید در سامانه وزرات کار ثبت شود تا مشخص شود یک فرد چه میزان و از چه نهادهایی کمک می‌گیرد‌.

وی گفت: وزارت کار موظف شد از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه به افراد واجدالشرایط آنان‌ را شناسایی کند از طرفی موظف به شناسایی خانوارهای پردرآمد و حذف یارانه آنان شد؛ دستگاه‌های نظارتی نیز وظیفه نظارت بر عملکرد وزارت کار برای اجرای موارد مذکور را دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت طرح صیانت از فضای مجازی و رویکرد مجلس برای بررسی آن در کمیسیون مشترک ابراز داشت: طرح صیانت از فضای مجازی از زمان مجلس دهم توسط نمایندگان آن دوره از مجلس پیگیری شد تا به قانون تبدیل شود.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر ضرورت وجود قوانینی برای مدیریت فضای مجازی برای برقراری امنیت در آن خاطرنشان کرد: اکنون به شدت نیازمند اعمال قوانینی برای برقراری امنیت مردم در حوزه فضای مجازی و در عین حال سهولت در انجام کسب و کارهای اینترنتی هستیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه مجلس به اشتباه با بررسی این طرح با اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی آن در کمیسیون مشترک موافقت کرد اظهار داشت: اکنون نامه‌ای توسط نمایندگان مجلس نوشته شده تا این طرح به صحن بازگردد و مردم در جریان جزئیات آن باشند.

یارانه+نقدیوی در پاسخ به سوالی درباره برنامه مجلس برای بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: نمایندگان برای بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت منتظر لایحه دولت هستند و اگر دولت لایحه‌ای در این زمینه ارائه نکند ممکن است طرح مجلس با اصل ۷۵ مواجه شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره آخرین پیگیری‌ها برای حل مشکل باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه عامل ایجاد مشکلات این باشگاه سیاست ‌های نادرست است افزود: این‌گونه نبود که این باشگاه با مشکل منابع مواجه باشد و به عقیده بنده مدیریت نادرست افراد سبب بروز مشکلات برای باشگاه سپیدرود شده است.

کوچکی‌نژاد اذعان داشت: اخیراً شرکت بزرگی که در استان گیلان نیز تولیدکننده است را به باشگاه آوردیم و این شرکت حدود ۷۰۰ میلیون تومان به باشگاه سپیدرود رشت کمک کرد اما در مدت کوتاهی باشگاه به فرد دیگری سپرده شد لذا این سیاست‌های نادرست باشگاه را دچار مشکل می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون با ورود آقای آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان به این حوزه امید داریم که او بتواند با اقتدار تیم سپیدرود رشت را حفظ کند و نمایندگان نیز وی را در این مسیر همراهی می‌کنند.

ده سالی می‌شود که یارانه ۴۵ هزار تومانی در جیب سرپرستان خانوار می‌رود و تاکنون تغییری در مبلغ آن صورت نگرفته است.طبق قانون بودجه سال ۹۸ باید یارانه سه دهک بالای جامعه حذف و به اقشار کم درآمد اختصاص پیدا می‌کرد اتفاقی که با وجود گذشت ۲ سال هنوز اجرایی نشده است.

حالا نمایندگان در نشست علنی  ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ب) و (ج) تبصره (۱۴) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

در بند (ب) تبصره (۱۴) ماده واحده لایحه آمده است:

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مکلف است، حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک بندی درآمدی کلیه خانوار‌های یارانه بگیر از طریق شاخص‌ها و اطلاعات و داده‌های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوار‌های پر درآمد اقدام کند،

عدم تکمیل پایگاه رفاه ایرانیان

پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد شناسنامه رفاهی و اقتصادی افراد ایجاد شده و با ملاک قرار دادن اطلاعات دهک‌های درآمدی ثروت‌مند و کم برخوردار را مشخص می‌کند و تحلیل اطلاعات این سامانه مبنای تصمیم‌گیری دولت در پرداخت یارانه و سایر امور قرار می‌گیرد.

کامل نبودن داده‌های پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان از دلایل حذف نشدن ۳ دهک بالای درآمدی از لیست یارانه بگیران است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته قبل اعلام کرد که پایگاه رفاه ایرانیان بخش عمده اطلاعاتی که برای دهک بندی خانوار‌ها لازم است را دارد، اما برخی دستگاه‌ها هنوز متصل نشده‌اند.

به گفته عبدالملکی، لازم است همه دستگاه‌ها همکاری کنند تا به صورت بر خط اطلاعات مورد نیاز را داشته باشیم که بتوانیم به تفیک خانوار و بر اساس کد ملی اطلاعات وضعیت رفاهی خانوار را به دست آوریم و با بروزرسانی پایگاه رفاه ایرانیان فرایند حذف ثروتمندان آغاز می‌شود.

یارانه معیشتی

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه مستمری مددجویان شاهد رشد ۶۷ درصدی بودیم که در سال جاری نیز انتظار نمایندگان جبران بخشی از هزینه‌های زندگی مددجویان در قالب مستمری است. به همین منظور ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مستمری خانواده‌های تحت حمایت در نظر گرفته شده که در مورد میزان پرداخت ماهانه باید تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه کمسیون تلفیق بودجه موضوعات خوبی را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای مددجویان در نظر گرفته است،خاطرنشان کرد: تورم موجود در جامعه، زندگی را برای مددجویان نهادهای حمایتی سخت کرده است و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز اگر عملی شود باعث شدید تر شدن وضعیت خواهد بود؛ لذا مجلس در نظر دارد برای جلوگیری از آسیب به اقشار ضعیف، سبد معیشتی را برقرار کند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار