حرکت خلاف جهت قیمت دلار و سکه / قیمت طلا صعودی شد

بازار ارز و طلا امروز شاهد نوسان محدود قیمت دلار ، قیمت سکه و نرخ حواله درهم بود.

حرکت خلاف جهت قیمت دلار و سکه / قیمت طلا صعودی شد

تهران در شروع معاملات نقدی امروز 4 سفند 1400 شاهد آرامش نسبی قیمت دلار بود. نرخ دلار امروز 20 تومان نوسان را تجربه کرد و به 26 هزار و 400 تومان رسید. اما از نیمه روز ورق برگشت و قیمت دلار  وارد فاز نزولی شد. نرخ دلار در نیمه روز بر روی 26 هزار و 330 تومان قرار گرفت که نسبت به دیروز افت 50 تومانی را نشان می دهد. در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار آمریکا با 24 هزار و 718 تومان روانه بازار شد که نسبت به دیروز 58 تومان بالا رفته بود. 

صرافان دلار و یورو را چند خریدند؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. براین اساس نرخ خرید دلار امروز 24 هزار و 552 و نرخ فروش آن 24 هزار و 799 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 208 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار و 491  تومان می باشد. 

نوسان محدود نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم در بازار امروز نوسان محدودی را تجربه کرد. قیمت درهم امروز 30 تومان رشد کرد و با 7 هزار و 210 تومان معامله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  26 هزارو 482 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

حرکت خلاف جهت قیمت دلار و سکه 

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت تقریبا 7 دلار ی قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز با 1896 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا برخلاف قیمت دلار و اونس طلا بر مدار صعود قرار گرفتند. قیمت طلا 18 عیار امروز 1 میلیون و 195 هزار و 200 تومان بود که نسبت به عصر روز سه شنبه 4 هزار و 600 تومان رشد کرده بود. قیمت سکه هم 10 هزار تومان گران تر از دیروز بود و با قیمت 11 میلیون و 960 هزار تومان معامله شد. این فلز گران بها در نیمه روز با 11 میلیون و 935 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 26 هزار و 310 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 753 هزار تومان به دست آمد و  حباب آن 1.55 دست می‌آمد که  کوچک بود. 

بازار ارز به دنبال اخبار قطعی مذاکرات وین

معامله گران بازار دلار  ایران این روز ها به دنبال اخبار قطعی تر از مقر مذاکرات وین هستند تا جهت حرکت خود را پیدا کنند. آنها به سیگنال های رسیده از طرف مذاکره کننده توجه می کنند. وزیر امور خارجه ایران  در تازه ترین ارزیابی خود از روند مذاکرات گفت: باور دارم که هیچ زمان تا این حد به توافق نزدیک نشده‌ایم. سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرده ما پیشرفت  قابل توجهی داشته‌ایم و این پیش‌رفت ادامه دارد. تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نخواهد شد.

این اظهارات درحالی است که روز گذشته  هم انریکه مورا هم درباره مذاکرات گفته بود : مذاکرات وین در لحظه حساسی است. ما پس از ده ماه مذاکره به پایان نزدیک می شویم. نتیجه هنوز نامشخص است. مسائل کلیدی باید برطرف شود. اما همه هیئت ها به طور کامل درگیر هستند. کار شدید در کوبورگ هستند

منبع:اقتصاد نیوز

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار